بازدید اعضای نظام مهندسی میبد از پروژه های مختلف شهرستان

بازدید اعضای نظام مهندسی میبد از پروژه های مختلف شهرستان

باحضور مهندس صحراکاری عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، اعضای نظام مهندسی میبد از پروژه های مخابراتی، عمرانی و تجاری شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی نظام مهندسی میبد،ابتدا اعضای نظام مهندسی میبد با حضور در مجتمع مخابرات شهرستان میبد از بخش های مختلف این مجتمع بازدید کردند. مهندس صحراکاری ضمن توضیح دستگاههای ژنراتور و تولیدکننده برق این مجتمع، توصیه های لازم درخصوص تایید ابعاد ایمنی ساختمانها به مهندسین ارائه کرد.

وی ضمن توضیح بخش های مختلف دستگاههای مخابراتی، به کارکرد آنها اشاره نمود و با تحلیل و آنالیز موتورهای برق شهری و دیگر دستگاهها، شبکه و تابلوهای برق، موارد لازم را به اعضای شرکت کننده در این بازدید ارائه نمود.

در این بازدید مهندسین با سیستمهای سرمایش و گرمایش، پمپ های تحت فشار، و نیز موارد قابل توجه در سیستمهای خنک سازی دستگاهها آشنا شدند.

مهندس صحراکاری با تاکید بر نکات لازم در تایید ایمنی ساختمان ها گفت: یکی از موارد مهم که قابل چشم پوشی نیست، سیستم محافظ جان و نحوه نصب وسائل روشنایی استاندارد و مقرون به صرفه می باشد که متاسفانه در ساختمان های کنونی کمتر به آن توجه می شود.

همچنین مهندسان در ادامه این بازدید از سیستم برق رسانی یکی از هتل های شهرستان بازدید کردند.

مهندس صحراکاری ضمن استقبال از نقد و بررسی سیستم های روشنایی متناسب با ابعاد عمرانی و معماری این ساختمان، موارد لازم را در جهت بهینه سازی و ایمنی سازی کابل های برق در داخل سالن VIP این هتل خاطرنشان ساخت.

اعضای نظام مهندسی میبد نیز ضمن بازدید از سالن آمفی تئاتر این هتل پنج ستاره، از نزدیک با سیستم اتاق فرمان و نحوه نصب سیستم های صوتی آن آشنا شدند. همچنین از دیگر بخش های مورد بازدید در این هتل، بخش پله برقی، برق اضطراری، موتورهای تولید برق و سیستم های سرمایش و گرمایش بود.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد ضمن انتقاد از بکارگیری کابل های معمولی در عوض کابل های نسوز،اعضای نظام مهندسی را با نحوه برق کشی و سیم کشی در داخل تابلوهای برق و معایب آن آشنا ساخت. از دیگر موارد مهم و قابل ذکر در اظهارات مهندس صحراکاری، کیفیت درب ورودی تابلوهای برق، استفاده از سیستم اطفای حریق در ساختمان های دارای سقف کاذب بود.

اعضای نظام مهندسی میبد در پایان از ساختمان کاشی و سرامیک میبد در ۱۲ طبقه با زیربنای ۳۶ هزار مترمربع بازدید کردند.

لازم به ذکر است این بازدید به مدت۷ ساعت به همراه کلاس نظارت کارگاهی با حضور ۲۲ نفر از مهندسین رشته های برق و مکانیک شهرستان میبد از پروژه های بزرگ شهرستان میبد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات