نمای ۶ باب مغازه در خیابان شهدا مرمت شد

نمای ۶ باب مغازه در خیابان شهدا مرمت شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رشوند‌آوه گفت: مغازه‌هایی که نمای آن ها مرمت شده در حد فاصل مسجد جامع عتیق تا سردرب عالی قاپو قرار دارد و با مشارکت مالکین ساماندهی شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته جهت ساماندهی و مرمت نمای مغازه‌ها می‌توان به لایه‌برداری و پیرایش جداره فرسوده، نصب درب و کرکره جدید، ساماندهی تابلو و تاسیسات نمایان در نما، اجرای ازاره سنگی، سفیدکاری و آجرچینی سنتی و... اشاره کرد.

رشوند آوه با بیان این مطلب که برای اقدامات صورت گرفته جهت مرمت نمای مغازه‌ها، اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال صرف شده است، گفت: تامین درب و کرکره‌ها توسط مالکین و سایر عملیات اجرایی توسط سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل دفتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در محله‌ سپه در سال گذشته و مذاکرات پیاپی تسهیلگران با ساکنین و کسبه این محدوده به ویژه در خیابان شهدا، تعدادی از مالکین آمادگی خود را جهت مرمت و احیای نمای مغازه‌ها اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین تصریح کرد: مشارکت شهروندان، سریع‌ترین راه برای احیای بافت تاریخی محسوب می‌شود و حضور نهادهای غیر دولتی (مردمی) در قالب دفاتر تسهیلگری می‌تواند حلقه واسطی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری در این زمینه باشد که این روند را تسریع نماید.

وی اظهار امیداوری کرد: پروژه ساماندهی منظر شهری خیابان شهدا (سپه) با مشارکت مالکین مغازه‌ها در هر دو بدنه، به شکل کامل به نتیجه برسد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات