۲۳۰ میلیارد ریال پروژه‌های توزیع برق لرستان به بهره‌برداری رسید/ بازسازی فیدرهای تخریب شده در سیل پلدختر

۲۳۰ میلیارد ریال پروژه‌های توزیع برق لرستان به بهره‌برداری رسید/ بازسازی فیدرهای تخریب شده در سیل پلدختر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) این پروژه‌ها شامل برق‌رسانی به ۲۰ روستای منطقه، هفت فیدر خروجی شهرستان‌های خرم‌آباد و نورآباد، تامین روشنایی مسکن مهر شهرهای بروجرد و خرم‌آباد و همچنین بازسازی فیدرهای تخریب شده در سیل پلدختر بوده است.
پروژه‌های یاد شده به استثنای فیدرهای تخریب شده ناشی از سیل، در نیمه دوم سال گذشته عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده و در خردادماه امسال به اتمام رسیده است. همچنین جهت برق‌رسانی به ۲۰ روستای بدون برق نیز ۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث، ۲۳ دستگاه پست هوایی نصب و ۱۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.
برای احداث فیدر خاوه جنوبی شهرستان نورآباد سه کیلومتر شبکه فشار متوسط و برای احداث ۶ فیدر خروجی منطقه غربی خرم‌آباد ۳.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی به روش کابل‌کشی انجام شده است.
به منظور تامین روشنایی معابر مسکن مهر شهرهای بروجرد و خرم‌آباد ۱۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر نصب شده است. جهت بازسازی فیدرهای تخریب شده ناشی از سیل شهر پلدختر نیز ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط اصلاح و بازسازی شده است.
گفتنی است اجرای پروژه‌های یاد شده موجب محرومیت زدایی در منطقه، مهاجرت معکوس روستائیان، رونق تولید کشاورزی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه‌ها، برطرف کردن ضعف ولتاژ مناطق هدف و همچنین افزایش ضریب امنیت شبکه‌ها خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات