آموزش ایمنی به بیش از ۲۱۰ نفر از شهروندان در یک ماه گذشته

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان:

آموزش ایمنی به بیش از ۲۱۰ نفر از شهروندان در یک ماه گذشته

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از آموزش ۱۱۵ نفر از شهروندان در زمینه ایمنی(آتش نشانی و پیشگیری از حوادث) خبر داد و گفت: ۷۶ مورد مشاوره نیز در زمینه‌ی ایمنی به شهروندان ارایه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، علی عسکری همچنین از آموزش به ۱۸  نفر از شهروندان به صورت داوطلب آزاد در زمینه‌ی ایمنی خبر داد و گفت: این افراد به درخواست خود آموزش های لازم را فرا گرفتند که برای آنها گواهی آموزشی نیز صادر شد.

وی با اشاره به ارائه‌ی آموزش‌های ایمنی، آتش‌نشانی و پیشگیری از وقوع حوادث، به کارکنان مراکز دولتی و چند شرکت خصوصی، خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر ۷۷ نفر از کارکنان ادارات و سازمان ها، آموزش های لازم را در زمینه ایمنی فرا گرفتند و گواهینامه آموزشی دریافت کردند.

عسکری افزود: نشر پیام های ایمنی در جهت ارتقاء فرهنگ ایمنی شهروندان در فضای مجازی و نشریات از جمله اقدامات این  سازمان است. ضمن اینکه علاوه بر آموزش های همیشگی، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما در زمینه چگونگی مواجهه با مارها و رعایت نکات ایمنی در سفر توصیه های لازم ارایه شده است.

وی گفت:  برای بررسی ایمنی ساختمان خوابگاههای دانشجویی، هشت مورد بازدید توسط کارشناسان این سازمان انجام شده است و در صورت درخواست، این بازدیدها برای خوابگاه‌های دیگرنیز انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به صدور ۶۳ مورد گواهی علت حریق و حوادث در یک ماه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: پس از بازدید وبررسی کارشناسی از محل، گواهی مربوط به حادثه یا حریق صادر شده است.

عسکری با اشاره به اینکه در زمینه نقشه‌های ساختمانی و صدور دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌ها نیز ۶۴ فقره نقشه مورد بررسی قرار گرفته است؛ افزود: طی یک ماه اخیر از پروژه‌های صاروج و میدان تره و بار قدیم به همراه کارگروه پیشگیری از حوادث ساختمانی بازدید به عمل آمد.

وی همچنین استقرار آتش نشانان با امکانات اطفای حریق  جهت تامین ایمنی شهروندان در اماکن مذهبی و نقاط پرتردد را از جمله وظایف سازمان آتش نشانی  ذکر کرد و گفت: فراهم آوردن امکانات و برقراری ایمنی لازم  در روز جهانی قدس و دیگر مراسم های ملی و مذهبی از جمله اقدامات این سازمان در یک ماه اخیر است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری افزود: در ماه رمضان جهت برقراری ایمنی از مساجد و تکایا بازدید به عمل آمد و جهت رفع نواقص، تذکرات لازم به هیات امناء مسجد داده شد.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید amozeshimeni.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات