برخی پروژه‌های عمرانی، افراد را بازنشسته می‌کند؛ اما تمام نمی‌شود

برخی پروژه‌های عمرانی، افراد را بازنشسته می‌کند؛ اما تمام نمی‌شود

www.BanaNews.irشهردار تهران دیروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث تونل صدر-نیایش، نشستی با خبرنگاران ترتیب داد و در آن به برخی کنایه‌های چند روز اخیر درباره سرعت زیاد پروژه‌های شهری تهران پاسخ داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از دنیای‌اقتصاد در هفته‌های اخیر ایرادهایی به برخی پروژه‌های بزرگ شهری تهران که در زمان کوتاهی ساخته و به بهر‌ه‌برداری رسیده، وارد شده، به‌خصوص آنکه در این قبیل پروژه‌ها اتفاقاتی همچون نشت آب، نشست یا نواقصی مشابه رخ داده و باعث شده از شهردار تهران خواسته شود در انجام پروژه‌ها سرعت بیش از اندازه نگیرد.

اما شهردار تهران روز گذشته وجود اشکال در بهره‌برداری از پروژه‌های شهری را طبیعی عنوان کرد و در عین حال گفت: یک فرهنگ غلط در کشور در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌و‌ساز وجود دارد که اگر پروژه‌ای زود اجرا شود آن را شتاب‌زده می‌دانند. محمد باقر قالیباف به صراحت گفت: خدای ناکرده قصد متهم کردن جایی را ندارم؛ اما پروژه‌هایی وجود دارد که فرد در آن پروژه بازنشسته می‌شود، ولی هنوز کار به اتمام نرسیده است. یا بیمارستانی می‌سازند و ۲۴ تا ۲۵ سال زمان برای آن صرف می‌کنند و وقتی کار آماده بهره برداری می‌شود بخشی از تاسیسات به کار رفته در پروژه فرسوده شده و نیازمند جابه‌جایی است.

شهردار تهران با بیان اینکه عده‌ای کارهای سریع شهرداری را غیرمنطقی می‌دانند، اما این موضوع غیرمنطقی نیست، افزود: متاسفانه در افکار عمومی این طور رخنه شده است که کارهای طولانی عاقلانه‌تر است، اما از نظر ما وقتی پروژه‌ای چندین سال طول بکشد

غیرمنطقی است.

وی سپس به مقایسه زمان احداث دو تونل بزرگ در تهران اشاره کرد و گفت: برای ساخت تونل رسالت ۱۱ سال زمان صرف کردیم آیا این کار منطقی بود، این در حالی است که تونل توحید که دو و نیم برابر تونل رسالت بود، ۳۰ ماهه به اتمام رسید بعد هم می‌شنویم که می‌گویند کارهایی در سبک تونل توحید غیرمنطقی است.

اتوبان‌سازی تا ۹۱

شهردار تهران در ادامه گفت: روند ساخت اتوبان در تهران تا پایان سال۹۱ تکمیل می‌شود. وی افزود: کارشناسان ۱۰ سال پیش گفتند تهران ۵ سال دیگر به پارکینگ تبدیل می‌شود، اما هنوز نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تنها با بزرگراه‌سازی مشکل ترافیک تهران حل نمی‌شود، گفت: سالانه هزاران خودرو به تهران اضافه می‌شود و هر چقدر بزرگراه بسازیم، باز هم عقب هستیم. قالیباف افزود: در هیچ جای دنیا با چنین منطقی بزرگراه‌سازی نمی‌کنند و چندین عامل برای مشکل ترافیک وجود دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: باید برای پلاک کردن خودروها در تهران یک راه منطقی پیدا کرد.

یارانه‌ را ندادند

قالیباف همچنین با اشاره به قانون هدفمندی که در آن بر پرداخت یارانه نقدی به شهرداری‌ها برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها تاکیده شده، گفت: هنوز به شهرداری‌ها هیچ مبلغی داده نشده است.

 

 

    نظرات