مدیریت شهری برای حمایت از هنر فاخر عزم و اراده جدی دارد

مدیریت شهری برای حمایت از هنر فاخر عزم و اراده جدی دارد

مدیریت شهری برای حمایت از هنر فاخر عزم و اراده جدی دارد

شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری برای حمایت از هنر فاخر عزم و اراده جدی دارد، گفت: ما مشهد را دوست داریم و ترجیح این است که شهر را دوست داشتنی‌تر کنیم و این تفاهم‌نامه ابزار مناسبی است که می‌تواند معطوف به این هدف باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد و دانشگاه هنر با تاکید بر تمرکز بر هنر شهری اظهار داشت: مشهد به دلایل مختلف، اقتصاد قوی دارد و از حیث کسب و کاری، تقاضا برای محصولات مختلف از جمله محصولات هنری وجود دارد که می‌تواند زمینه‌های کسب و کار فراهم شود و به پایدارسازی موضوع دانشگاه هنر کمک کند.
وی افزود: مساله دیگر این است که ظرفیت‌هایی برای خلق و تولید آثار هنری در مشهد وجود دارد که موضوع هویتی برای بازتولید و تقویت و همچنین زمینه تاریخی و مذهبی فراهم بوده است.
کلائی ادامه داد: عزم و اراده جدی داریم که با همکاری دانشگاه هنر از هنر فاخر حمایت کنیم و برای شکوفایی استعدادهای هنری زمینه‌ای رو به رشد فراهم سازیم.
شهردار مشهد خاطرنشان داد: نگاه ما به این تفاهم‌نامه مقطعی نیست و ترجیح می‌دهیم اصلاح رویکرد داشته باشیم.
کلائی با بیان اینکه در تولیدات هنر شهری در شهر مشهد ضعف هنری داریم، گفت: در این زمینه گسستگی مشاهده می‌شود و مفاهیم واحد نیستند.
به گفته وی شاید در کوتاه مدت از این آثار استقبال شود ولی در بلندمدت به تشدد ذهنی و از دست دادن آرامش منجر شود پس بایستی سایر حوزه‌ها را هم متناسب آنچه مدنظر است در حوزه سیما و منظر شهری و هویت شهری تقویت کنیم.
وی از دانشگاه هنر درخواست کرد راجع به عملیاتی‌سازی بخش آموزشی تفاهم‌نامه و زیرساخت آن مانند راه‌اندازی شعبه پردیش دانشگاه هنر در مشهد در خصوص مکان‌یابی و توسعه زیرساخت‌ها نظر دهند.
سرپرست اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: فعالیت مشهد در حوزه هنرهای شهری و توسعه هنر در بستر شهر سابقه‌ای را ایجاد کرده که مشهد در توسعه این امر و شناختن ظرفیت‌های جدید برای این موضوع پیشرو باشد.
صدرا یوسفی افزود: در همین راستا شهر مشهد فعالیت‌های مختلفی را در حوزه‌های توسعه‌ای برای هنر انجام می‌دهد.
وی با اشاره به نگاه شورای اسلامی پنجم و مدیریت شهری در توسعه هنر در شهر گفت: تخصصی‌تر شدن و پرداختن به ظرفیت‌های هنری در مشهد و کشور برای به خدمت گرفتن هنر به جهت آرایش و پیرایش شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی در جهت بالابردن کیفیت زندگی شهروندی مدنظر قرارگرفته شده است.
سرپرست اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: به همین جهت شهردار مشهد دو رویکرد جدی را برای سازمان فرهنگی و اداره هنری رقم زده که مشهد کانون هنر شهری و مشهد شهر هنر بیان شود.
یوسفی تصریح کرد: در جهتگیری‌ها و برنامه‌های مدنظر سازمان فرهنگی و اجتماعی آنچه مدنظر است، ارتقای سطح فعالیت‌های هنری و توسعه هنر در شهر خواهد بود.
اختر گنجیان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات