رویداد محوری در رشد و توسعه گردشگری نقشی مهم و تعیین کننده دارد

شهردار کرمان عنوان کرد:

رویداد محوری در رشد و توسعه گردشگری نقشی مهم و تعیین کننده دارد

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری فقط محدود به بناهای تاریخی نیست، گفت: برای جذب گردشگر نیاز به رویداد و برنامه ریزی در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی  که به منظور بررسی مسایل و مشکلات گردشگری استان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، افزود: در حوزه‌ی گردشگری نمی توان تنها به بازدید از آثار و بناهای تاریخی اکتفا کرد و در واقع رویداد محوری در رشد و توسعه گردشگری نقشی مهم و تعیین کننده دارد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری فقط بحث بناهای تاریخی مطرح نیست چرا که گردشگر ممکن است فقط یکبار از بناهای تاریخی در هر منطقه بازدید کند، بنابراین برای اینکه دوباره گردشگر را به یک منطقه جذب کنیم نیاز به ایجاد رویداد داریم.

وی توجه به زیرساخت‌ها و رویداد در حوزه گردشگری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ما در شهرداری رسالت خودمان می‌دانیم که در حوزه گردشگری به صورت جدی وارد شویم زیرا صنعت گردشگری، توسعه نشاط و شادابی، ارزش افزوده و رونق اقتصادی را برای شهر به دنبال دارد.

عالم‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی نوبهار کرمان در ایام نوروز امسال، گفت: این اقدام، اولین اقدام منسجم شهرداری در طی سال های اخیر بوده است و اخیرا نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تابستانی کرمان(۲۰-۲۰) از تاریخ ۲۰ تیرماه تا ۲۰ مردادماه صورت گرفته است و این جشنواره با ۷۰ برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی برای علاقه مندان برپا می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث اطلاع رسانی در حوزه گردشگری با جدیت مدنظر قرار گیرد، افزود: مباحث دیگری را نیز در حوزه گردشگری به عنوان زیرساخت های شهری پیگیری می کنیم که یکی از این مباحث، احداث پارک گردشگری کرمان است که کارهای مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

وی تاکید کرد: احداث پارک گردشگری شهر کرمان یکی از کارهای منحصر به فرد شهرداری کرمان است که کمک زیادی به حوزه گردشگری می کند.

عالم زاده در ادامه به تبدیل میدان های ارگ و شورا به پیاده راه اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات باعث حضور بیشتر مردم در فضاهای شهری می شود که به عنوان یکی از مواردی است که در شهرهای توسعه یافته به چشم می خورد.

مریم ایرانمنش

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarsetadgardeshgari.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarsetadgardeshgari۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarsetadgardeshgari۲.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات