اجرای پروژه دیوار ساحلی رودخانه اراک در سال جاری، در دستور کار قطعی شه...

اجرای پروژه دیوار ساحلی رودخانه اراک در سال جاری، در دستور کار قطعی شه...

امهندس شفیعی در جلسه هم اندیشی بررسی مسایل منطقه کرهرود اراک که به ریاست استاندار استان مرکزی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولین استانی و شهری برگزار شد، گفت: در بحث بازنگری طرح جامع که توسط راه شهرسازی در دست انجام می باشد، مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر در جلسات و بازدیدهای لازم شرکت نمودند.
وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع شهر اراک در مسیر خوبی قرار گرفته، افزود: با بازنگری که در طرح جامع انجام می شود، همراه با تغییرات خوبی که در طرح تفصیلی شهر اراک که توسط شهرداری در حال انجام است، بسیاری از مسایل و مشکلات سطح شهر حل می شود.
مهندس شفیعی گفت: شهر اراک ۵۵ محله دارد که با دیدگاه محله محوری و سوق دادن بودجه به محلات، می توان دغدغه های شهروندان در سطح محلات را رفع و به این ترتیب شاهد افزایش سطح رضایتمندی بیشتر ایشان از فعالیت های مدیریت شهری باشیم.
ایشان همچنین داد: مناطق سنجان و کرهرود اراک دارای یکسری معابر قدیمی می باشد که نیاز به تعریض دارد و این امر در حال انجام می باشد،لازم به ذکر است، اعتباری که به موضوع تعریض و تملک املاک تخصیص داده شده، ۳۰۰ میلیارد ریال می باشد و تمامی محلات باید از این اعتبار استفاده نمایند و به طور کلی در کرهرود و سنجان چند قطعه جهت تملک در دستور کار شهرداری می باشد.
شهردار اراک بیان داشت: در خصوص حفظ باغات سنجان و کرهرود، کمیسیونی از جهاد کشاورزی، شهرداری و شورای شهر تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم برای اراضی بالای ۱۰۰۰ مترمربع مصوبه ای اخذ شود که فنس کشی اطراف زمین و درصد کمی(حداکثر ۵ درصد) مجوز احداث بنا انجام شود و به این طریق بتوانیم در جهت حفظ باغات گام موثری برداریم.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه دیوار ساحلی رودخانه اراک در دستور کار قطعی شهرداری می باشد، تاکید نمود که با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده در نظر داریم که در سال جاری ۱۸ کیلومتر از مسیر دیوار ساحلی رودخانه اراک را بازسازی نماییم، تا آب های ناشی از بارندگی در یک مسیر درست هدایت شوند و به این طریق از وقوع حوادثی همچون سیل جلوگیری نماییم.
شهردار اراک، افزود:در بحث اداره شهر و کشور با اقتصاد مقاومتی مواجه هستیم و در مجموعه مدیریت شهری بودجه به طوری می باشد که نمی توان تمامی محلات و درخواست های شهروندان را پوشش دهیم، لذا سعی خواهیم نمود در این خصوص اولویت ها را مشخص و آنچه که نیاز مبرم همگان می باشد را در سطح محلات اجرایی نماییم.
مهندس شفیعی با اشاره به وجود ۴ تقاطع غیرهمسطح نیمه کاره در سطح شهر اراک، گفت: برخی از این تقاطع ها چندین سایل با مسایل، مشکلات و تصمیمات فنی و قراردادی مواجه بودند که بحمدالله با همفکری و تعاملی که با سایر دستگاه ها انجام شده تمامی موانع موجود برطرف و مجموعه شهرداری سعی دارد که این تقاطع ها را تا پایان سال جاری به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار دهد.
ایشان در خصوص املاک قولنامه ای شهر اراک، گفت:در اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه ای از شورای عالی قضایی استان مبنی بر صدور پروانه برای املاک قولنامه ای اخذ شده و در این راستا برای تمامی املاک قولنامه ای به جز قطعاتی که حدنصاب لازم رعایت نشده، پروانه صادر می شود و در تمامی بازدیدها، کمیسیون تسهیل شهرداری و ملاقات عمومی با شهروندان به این درخواست رسیدگی می شود.
مهندس شفیعی شهردار اراک در پایان بیان داشت: ۱۲ اسفند ماه ۱۲۹۸ تاریخ تاسیس شهرداری اراک می باشد و ما می توانیم در اسفند ماه سال جاری جشن یکصد سالگی شهرداری را بگیریم :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات