استفاده از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی در مجموعه شهرداری، جهت حل مشکلات ...

استفاده از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی در مجموعه شهرداری، جهت حل مشکلات ...

خانمحمدی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک ضمن تقدیر و تشکر از رییس کمیسیون برنامه ،بودجه و حقوقی و املاک شورای شهر بابت پیگیری جهت تشکیل مرکز پژوهش شورا بیان داشت:این مرکز جهت حل مشکلات و معضلات موجود در شهر اراک با همکاری و مشارکت روسا، اساتید، معاونین دانشگاه ها و سایر مراکز علمی توسط شورای پنجم راه اندازی شده است.
ایشان همچنین بیان داشت: در ابتدای تشکیل این مرکز بر ایجاد تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها تاکید شده و قابل ذکر است که به همان اندازه که دانشگاه‌ها از نظر علمی در سطح بالایی هستند، در همان سطح از نظر آزمایشگاهی و عملی محدودیت دارند، در صورتی که ما در شهرداری این توانایی را داریم که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در بحث مدیریت شهری استفاده و آن را به صورت عملی اجرا نماییم و هیچ گونه محدودیتی از نظر عملی و آزمایشگاهی نداریم.
وی در ادامه تاکید کرد:همانطور که در سند چشم‌انداز اراک به آن اشاره شده ، این شهر قبل از اینکه شهر صنعتی باشد شهری دانشگاهی به حساب می‌آید ، به طوری که می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه و صنعت در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم، یعنی به جای استفاده از پژوهش‌های کلاسیک، از پژوهش‌های کاربردی استفاده نماییم و بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را به صورت کاربردی و عملیاتی بررسی کنند تا بتوانند جهت حل مشکلات شهر اراک قدم‌های موثری بردارند و مردم و شهروندان اراکی بیشترین بهره را از آن ببرند.
خانمحمدی تصریح کرد: در بحث بودجه کارهای پژوهشی، موضوع دارای پیچیدگی خاصی نمی باشد و شهرداری اراک خود دارای ردیف بودجه بوده و محدودیتی از این لحاظ، کارهای پژوهشی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.
ایشان در ادامه تاکید نمود که ما می‌توانیم کارگروه‌های تشکیل شده در مرکز پژوهش ها را به کمیته هایی جداگانه تقسیم نماییم و معضلات و مشکلاتی که در شهر اراک توسط دانشگاه ها پیش بینی می شود با مرکز پژوهش شورا در میان گذاشته و آنها را به صورت طرح هایی در کمیته های جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و سپس از طریق کمیسیون های تخصصی شورا وارد صحن شورا نماییم.
خانمحمدی در پایان خواهان تشکیل کمیته ای جهت فن بازارها سلوشن ها و استارتاپ‌ها در مرکز پژوهش شورا گردید که در موضوع مدیریت شهری بسیار مهم و تاثیرگذار می باشند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات