۵۸ درصد از مشترکان روستایی خراسان رضوی کم‌مصرف هستند

۵۸ درصد از مشترکان روستایی خراسان رضوی کم‌مصرف هستند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد سهرابی" در نشست خبری به بهانه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق که به میزبانی آبفای خراسان رضوی و با حضور مدیرعامل شرکت آبفای شهری، سرپرست آبفار روستایی و قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، افزود: تقریباً از ۶۰۲ هزار مشترک روستایی خراسان رضوی، ۸۹ درصد مشترکان مسکونی و ۱۱ درصد مشترکان تجاری و عمومی هستند که از این تعداد ۵۸.۸ درصد در حد الگو و یا کمتر مصرف می‌کنند.
وی افزود: ۳۶ درصد مشترکان منابع آبی را طبق الگو و ۴۱.۲ درصد بیش از الگو مصرف داشته‌اند که در مجموع ۶۴ درصد آب تولیدی را استفاده می‌کنند.
سهرابی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر از یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار نفر روستایی در استان که ۸.۸ درصد جمعیت روستایی کشور‌ را تشکیل می‌دهند، بالغ‌بر یک‌میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در قالب بیش از ۶۲ هزار مشترک در ۲۴۹۱ روستا‌ی استان یعنی حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون آب شرب روستا‌های استان از ۱۳۰۸منبع شامل چاه‌های عمیق، قنات و چشمه تامین می‌شود. مجموع خطوط انتقال این شرکت ۹۰۲۶ کیلومتر در قالب ۱۳هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۲۳۵ مخزن با ظرفیت بیش از ۳۲۱ هزار مترمکعب است.
سهرابی تاکید کرد: از آنجایی که کیفیت آب شرب تحویلی به مردم همواره خط قرمز وزارت نیرو و این شرکت است، بنابراین آب شرب تحویلی به مشترکان همواره از طریق ۲۴ آزمایشگاه کنترل کیفیت، بررسی و آنالیز می‌شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد آب شیرین‌کن‌های نصب شده در استان ۳۶ دستگاه است که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری ۲۰ دستگاه دیگر افزوده خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵۶ دستگاه کلرزن در سطح استان برای گندزدایی آب شرب در حال فعالیت بوده که در سال ۹۷ میزان میکروب‌زدایی آب بیش از ۹۹ درصد است، همچنین در سال جاری استفاده از دستگاه‌های پیشرفته از جمله الکترولیز نمک طعام را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
سرپرست آبفار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاخص آبرسانی به روستاهای استان قبل از انقلاب ۸ درصد بوده است، عنوان کرد: این رقم در تاسیس شرکت آبفای خراسان رضوی ۳۳ درصد بوده که از ابتدای دولت تدبیر و امید به ۸۶ درصد رسیده و در پایان سال ۹۷ به ۹۸ درصد ارتقا یافته، در مجموع میزان دسترسی روستاییان خراسان رضوی به آب شرب در دو دوره کنونی دولت ۱۲ درصد افزایش یافته است.
سهرابی در خصوص آبرسانی به روستا‌ها به وسیله تانکر سیار، عنوان کرد: در سال گذشته ۴۸۱ روستا با تانکر آب‌رسانی شده که در سال جاری به جهت تعداد پروژه‌های آب‌رسانی و بارندگی‌های مطلوب این تعداد به ۴۲۱ روستا کاهش یافته، بنابراین امیدواریم با اجرای پروژه‌ها و تخصیص اعتبار این تعداد باقی‌مانده نیز‌ کاهش یابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات