کارگاه آموزشی مدیریت مصرف بهینه آب و برق در خانواده با مشارکت صنعت آب و برق تایباد

کارگاه آموزشی مدیریت مصرف بهینه آب و برق در خانواده با مشارکت صنعت آب و برق تایباد

سرپرست امور آبفار تایباد در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: مصرف صحیح آب و برق و مدیریت هزینه در خانواده های ایرانی با محوریت زنان الگوی بسیار مناسبی است و در راستا تحقق این مهم کافی است که آموزش های لازم به آنها داده شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، سید هادی نمازی بیان کرد:  نقش زنان در مدیریت انرژی نقشی کلیدی است چرا که این زنان هستند که می توانند نقطه شروع الگو باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی، الگوی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.

نمازی افزود: بانوان با اعمال مدیریت، بار مصارف آب و  برق را تشخیص داده و می توانند در شکوفائی اقتصاد کشور نقش آفرین باشند. اگر رفتار مصرفی بانوان در خانه تغییر یابد این امر به تنهایی نقش به سزایی در تغییر رفتار مصرفی در دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان دارد و باعث آموزش و انتقال غیرمستقیم، بهینه سازی مصرف انرژی در خانواده و در نهایت جامعه می شود.

وی تصریح کرد: با تاکید بر اینکه مصرف بهینه انرژی از راه های حمایت از سرمایه ملی و رشد اقتصاد کشور است زنان جامعه اسلامی باید آگاهی خود را نسبت به مصرف درست و به جای انرژی افزایش دهند و آموزش های لازم را در این زمینه فرا گیرند.

حجت الاسلام ملکی امام جمعه شهرستان تایباد گفت: اسراف یعنی تجاوز از حد و ضایع کردن نعمات الهی چه مادی و معنوی است و به نقش زنان در مدیریت مصرف بهینه آب و برق در خانواده اشاره کرد.

آیدا عصمتی مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد نیز در این مراسم بیان کرد: بانوان بعنوان تربیت کنندگان نسل آینده نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صرفه جویی سرمایه های حیاتی شامل آب و برق ایفا می کنند.

برگزاری کلاس نقاشی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب و برق برای کودکان و اجرای موسیقی محلی از جمله برنامه های این کارگاه آموزشی بود.

این کارگاه آموزشی به همت ادارات صنعت آب و برق شهرستان تایباد برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات