پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار،این محله را تبدیل به محلی برای تفریح و گفتگ...

پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار،این محله را تبدیل به محلی برای تفریح و گفتگ...

مهندس محمدکریم شفیعی در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به پیاده راه سازی مرکز شهر بیان کرد: مطالعات ایجاد پیاده‌راه در بافت تاریخی و مرکزی شهر اراک در واقع یک مطالعه غیرهمگن بود و در این مطالعه خیابان حصار، امیرکبیر و از میدان هفت تیر تا میدان شهدا برای پیاده راه در نظر گرفته شده بود.
شهردار اراک افزود: در طرح مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک، از میدان ارگ، ۶ متر از عرض محسنی، خیابان حصار و با قسمتی از خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهدا تا میدان هفت تیر را در دستور کار قرار دادیم و مطالعات آن انجام شده و بحث موضوعات ترافیکی و مباحث مرتبط با پیاده راه که نیاز به انحراف ترافیکی داشت، انجام شده و خوشبختانه قسمت مطالعاتی طرح در کمیته فنی استانداری تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه خیابان حصار در مرحله اجرای پیاده راه، اولویت شماره یک شهرداری می باشد که اطلاع رسانی آن نیز در حال انجام است، گفت: بعضا شهروندانی مخالف و بعضی هم موافق اجرای این طرح در خیابان حصار هستند،همچنین برای رفع برخی مشکلات یک اطلاعات کلی از تمام کسانی که در محدوده طرح نیاز به تردد دارند و یا دارای مغازه و منزل مسکونی هستند، جمع‌آوری‌شده که برای رفع مشکلات احتمالی آن‌ها، آمادگی داریم.
شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: همپچنین پرسشنامه‌هایی بین مردم و کسبه این خیابان توزیع شده که هنوز جمع‌بندی نشده و در روز سه‌شنبه هفته جاری و پیاده‌راه شدن خیابان حصار برای دومین بار (بصورت آزمایشی) نتیجه ارایه می‌شود.
مهندس شفیعی در ادامه بیان داشت: اکثر نگرانی کسبه این است که اگر این خیابان(حصار) پیاده راه شود شغل آن‌ها چه می‌شود، لذا ممکن است فردی در آن منطقه کارواش داشته باشد و شاید دیگر کارواش در محدوده پیاده راه معنا نداشته باشد، کمک لازم را انجام می‌دهیم تا در صورت تغییر کاربری مغازه‌ها و کسب ایشان رونق بگیرد، تا بتوانند از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند.
مهندس شفیعی اظهار کرد: پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار، قطعا این منطقه را تبدیل به محلی برای گفتمان، تفریح و گردش و محیطی انسان ‌محور خواهد کرد.
ایشان در ادامه گفت: در مطالعاتی که با پلیس(راهور و انتظامی) انجام شده،این خیابان بارانداز و محل پارکینگ خودروها شده و عملکرد ۱۰۰ درصد ترافیکی ندارد و می‌توان بار ترافیکی این خیابان را به خیابان قائم مقام منتقل و این محدوده را از خودرو خالی کرد و در کل این خیابان را به فضایی برای تردد پیاده شهروندان تبدیل نمود.
وی در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند اراک تصریح کرد: مسلما برای اجرای پروژه‌های مصوب شده در شورای شهر باید ردیف بودجه در اختیار باشد، اما برای مشاور طرح جامع مدیریت پسماند اراک ردیف اعتباری در اختیار شهرداری نیست که قرارداد منعقد شود به همین دلیل لازم است که این موضوع در کمیسیون بودجه مطرح و ردیف بودجه‌ای تعیین شود.
شهردار اراک در خصوص وضعیت پرداخت حقوق خرداد ماه پرسنل شهرداری، بیان کرد: در خرداد ماه حدود ۱۳ میلیارد تومان حقوق پرداخت شده و اگر تغییری در پرداخت ها صورت گرفته صرفا به دلیل کاهش مسوولیت فرد و عدم پرداخت مزایا بوده، چرا که در حال حاضر مزایای پرسنل تنها براساس میزان و نوع مسوولیت ، ابلاغ و پست تعریف می‌شود. لازم به ذکر است،این میزان پرداختی شامل سه ماه معوقات کارکنان شهرداری است که تا صدور احکام کارگزینی سال ۹۸ که بزودی انجام می شود، به صورت علی الحساب پرداخت شده و قطعا با صدور احکام کارگزینی جدید پرداخت ها نیز به روز می شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر فردی در شهرداری ساعت کار خود را تکمیل کرده باشد قطعا حقی از وی تضییع نخواهد شد، گفت: اگر مغایرتی در مزایا برخی از پرسنل صورت گرفته این مهم حتما بررسی و تغییرات اصلاحی لازم صورت خواهد گرفت.
مهندس شفیعی با بیان اینکه می بایست فرق بین فرد مسوولیت پذیر و فردی که تعامل زیادی با سیستم ندارد مشخص باشد، افزود: تلاش بر این است که فاصله زیادی بین حقوق پرسنل نباشد و حق کسی نیز ضایع نشود،همچنین برای این تغییر طی سه ماهه گذشته اطلاع‌رسانی لازم به مدیران به دلیل ارتباط نزدیک به پرسنل خود، انجام شده است و این طرح برای ۲ ماه آزمایشی انجام شده است.
شهردار اراک در پایان تاکید نمود: پرسنلی که در شرف بازنشستگی قرار دارند، با حکم سال جدید(۹۸) و حقوق و مزایای سه ماهه آخر خود بازنشسته می شوند. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات