فاز نخست پروژه شهید نبیری با پیشرفت ۸۳ درصدی در دست اجرا است

فاز نخست پروژه شهید نبیری با پیشرفت ۸۳ درصدی در دست اجرا است

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری در خصوص آخرین وضعیت پروژه شهید کاوه نبیری به ارائه توضیحاتی پرداخت: وی گفت: پروژه شهید کاوه نبیری واقع در کوی علم الهدی یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین پروژه های شهرداری اراک به لحاظ پدافند غیر عامل و اتصال مرکز شهر به مسیر کمربندی جنوبی جهت ورود و خروج شهروندان به داخل محدوده شهری می باشد.
وی افزود: از آنجایی که پس از احداث این پل می توان با طی مسیری کمتر از یک کیلومتر به مرکز شهر(میدان سرداران و جهاد) و بالعکس دست یافت لذا در مواقع اورژانسی و بروز حوادث غیر مترقبه تخلیه اضطراری شهر از این مسیر به راحتی صورت خواهد گرفت. وی در ادامه گفت: این پل از لحاظ سازه نیز دارای سازه بسیار فنی و شاخصی است و به لحاظ ظاهری نیز یکی از زیباترین تقاطع های غیر همسطح در شهر اراک خواهد بود که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان ساخت در روند احداث این پل، معارضین متعددی من جمله ریل سراسری راه آهن، ریل اتصال به اداره غله، کابل های فشار قوی برق و سایر تاسیسات شهری وجود داشت که خوشبختانه با لحاظ نمودن مهندسی ارزش معارضین مذکور رفع و هزینه اجرایی پروژه در بخش های یاد شده نیز به حدود نصف کاهش پیدا کرد.
وی یادآوری نمود: در اوایل سال و همزمان با بارش شدید نزولات جوی با احداث کانال بتنی که در محدوده این پروژه صورت گرفته بود از وارد آمدن خسارات ناشی از سیل به منطقه شهرصنعتی و کوی مسکن جلوگیری گردید که یکی دیگر از مصادیق مهندسی ارزش در این پروژه می باشد. وی در پایان گفت: عملیات اجرایی این پل در دو فاز انجام می شود که فاز نخست آن با پیشرفت ۸۳ درصد در دست اجرا بوده و فاز دوم آن نیز در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا می رسد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات