رسیدگی به وضعیت پسماندهای عفونی اراک در مسیر درستی قرار گرفته است

رسیدگی به وضعیت پسماندهای عفونی اراک در مسیر درستی قرار گرفته است

رییس شورای شهر اراک گفت: با تلاش ها و اقدامات مناسب، رسیدگی به وضعیت پسماندهای عفونی اراک در مسیر درستی قرار گرفته است.
دکتر کاوه فلک افلاکی در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به ساماندهی وضعیت پسماندهای عفونی شهر اراک و در مسیر درست قرار گرفتن اقدامات بیان کرد: در آخرین جلسه در خصوص پسماندهای عفونی شهر اراک در دفتر دادستان، مقرر شد که یک شرکت معتبر در حوزه مدیریت پسماندهای عفونی که در کلانشهرهای دیگر سابقه فعالیت دارند، توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی شود و عقد قرارداد نیز انجام گیرد.
وی گفت: براساس این تصمیم از ابتدای مهرماه این شرکت با پزشکان و تولیدکنندگان زباله عفونی قرارداد امضا خواهد کرد و تا مهرماه نیز وظیفه جمع‌آوری این پسماندها بر عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک است و در حال حاضر نیز ترانشه‌ای جهت دفن این زباله در مرکز دفن اراک در حال احداث است.
رییس شورای شهر اراک با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در خصوص حقوق پرسنل شهرداری که طی دو ماه اخیر با کاهش مواجه شده است، گفت: ظاهرا اقدامات شهرداری در خصوص حقوق پرسنل به درستی اطلا‌ رسانی نشده است و این امر واکنش‌هایی را به دنبال داشت و حتی به ارسال نامه‌ای به استاندار مرکزی منتهی شد.
در این جلسه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با تاکید براینکه ایجاد پیاده‌راه در شرایط موجود، حفظ هویت تاریخی و مرکزیت شهر اراک را به دنبال دارد و عامل تمرکز زدایی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا محسوب می‌شود، افزود: برای انجام هر کار و اجرای هر پروژه‌ای باید ابتدا طرح مشخص شود، مطالعات و پیوست فرهنگی نیز در نظر گرفته شود که قطعا برای پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار این امر انجام شده، اما آنچه شهرداری باید توجه کند؛ جانمایی مناسب برای مکان‌هایی است که پس از اجرای طرح از دسترس خارج می‌شود و مالکیت اشخاص نیز باید حفظ شود.
وی تصریح کرد: مسلما اطلاع‌رسانی و دعوت از مردم جهت همراهی برای اجرای بهتر طرح موثر خواهد بود و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند مردم را تشویق کنند به همین دلیل لازم است قبل از هر اقدامی اطلاع‌رسانی صحیح انجام و مشارکت مردم جلب شود.
در این جلسه پیمان رشیدی رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک نکته مغفول مانده در پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار را موضوع پیوست فرهنگی دانست که کامل انجام نشده است و گفت: جدای از اطلاع‌رسانی مناسب به مردم جهت اجرای طرح، حق اهالی این خیابان است که در جریان جزئیات طرح قرار گیرند که این امر قطعا همراهی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک نیز با تاکید بر راه‌اندازی تالار گفتمان شهر اراک افزود: قطعا وجود این تالار کمک می‌کند که برای اجرای یک طرح در شهر از ظرفیت و توان علمی نخبگان شهری و محلی استفاده شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات