رفع افت فشار آب با اتمام سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ

رفع افت فشار آب با اتمام سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاشم امینی" با اشاره به ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ افزود: ظرفیت سامانه اول آبرسانی اصفهان جوابگوی تامین آب شرب مردم نیست و تکمیل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
امینی با بیان اینکه واژه سازگاری با کم‌آبی به خصوص در اقلیم‌های خشک و نیمه خشک در وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه در اصفهان با همکاری رسانه‌ها برای تحقق این امر فرهنگ سازی خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در بخش خانگی ۶.۸ درصد نسبت به سال ۹۶ مدیریت مصرف داشتیم، افزود: دربخش غیرخانگی ۷.۱ درصد کاهش مصرف داشتیم و در مجموع در حوزه شرب در بخش خانگی و غیرخانگی ۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به شرایط سخت آبی در تابستان سال گذشته، گفت: خوشبختانه به دنبال بارش‌های امسال، وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود خوب است و مطابق آخرین آمار بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب آبگیری شده، این درحالی‌است که هنوز در برخی از نقاط شهر با افت فشار آب مواجه هستیم.
وی به افت فشار و بعضا قطعی آب در برخی اوقات اشاره کرد و افزود: این موضوع به دلیل عدم اتمام پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ است، در حالی که اجرای این سامانه باید در سال ۸۶ تکمیل و تحویل شرکت آب و فاضلاب اصفهان می‌شد، اما به دلایل اداری و صدور برخی مجوزها، این پروژه مهم هنوز به اتمام نرسیده است.
امینی اضافه کرد: این طرح به‌عنوان طرح پدافند غیرعامل، موجب حل مشکل تامین آب شرب جمعیت بیش از ۴ میلیونی استان اصفهان می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اکنون در حال احداث تصفیه‌خانه و خطوط آبرسانی این طرح است، گفت: تاکید مدیریت استان هم بر اتمام هر چه سریع‌تر سامانه دوم آبرسانی اصفهان است، تا در ایام پیک تابستان بتوانیم از ظرفیت این سامانه استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه افق سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ در سال ۸۶ تمام شد و بعد از آن باید سامانه دیگری وارد مدار می شد، افزود: از سال ۸۶ تاکنون توانستیم با اعمال مدیریت مصرف، آب را عادلانه میان مشترکان توزیع کنیم، به‌طوری‌که سرانه مصرف آب در اصفهان از ۱۸۹ لیتر در شبانه روز در سال ۸۶ به ۱۴۹ لیتر در سال ۹۷ کاهش یافته است.
وی با اشاره به اقدامات فنی پیرامون توزیع عادلانه آب، گفت: در این راستا شهر اصفهان برای عبور از شرایط سخت به ۲۳ بخش تقسیم شد، همچنین ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هستند مجهز به سامانه هوشمند تله‌متری و تمام نقاط شهر مجهز به ایستگاه آنلاین مدیریت فشار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز مردم از طریق تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی و مابقی نیاز آبی در بخش شرب از طریق چاهای متفرقه مورد تایید مرکز بهداشت استان تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: با وجود کمبود آب، اصلا امکان جیره بندی آب در استان اصفهان وجود ندارد و با مدیریت مصرف و توزیع، تابستان را بدون مشکل پشت سر می‌گذاریم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات