تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر نگاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به توسعه فضاهای فرهنگی، هنری در شهرها

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر نگاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به توسعه فضاهای فرهنگی، هنری در شهرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر نگاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به توسعه فضاهای فرهنگی، هنری در شهرها از جمله انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان امور سینمایی به منظور ساخت پردیس‌های سینمایی امید با مشارکت شهرداریها قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ سید عباس صالحی که چهارشنبه دهم تیر در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور سخن می گفت، افزود: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه امسال ۹۰ سینما به مجموعه ‌سینمایی کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی باعث کاهش هزینه‌های ما در سایر حوزه‌ها می‌شود، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با سازمان امور سینمایی و با همکاری استانداری ها و شهرداری‌ها آینده خوبی در انتظار زیرساخت‌های سینمایی است.

صالحی با بیان اینکه توسعه فرهنگی خیابان‌های فرهنگ و هنر از پروژه‌های بااولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز امیدواری نمود که با تغیرنگاه سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و توجه به این پروژه‌ها، که در شهرهای مختلف کار اجرای آن آغاز شده است، همکاری در این برنامه ها در اولویت های شهرداری ها هم قرار گیرد.

وی افزود: به این ترتیب شاهد بروز خلاقیت و حضور فرصت‌های خلاقانه برای مردم شهرها هستیم که در نهایت فرصت‌های هنری و اقتصادی زیادی را ایجاد می‌کند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به معاونان عمرانی استاندارای ها توصیه کرد: در معاونت‌های عمرانی پیش‌بینی فضاهای فرهنگی باید در طرح‌های شهری و روستایی در نظر گرفته شود‌ و بروی این موضوع جدی دقت کنید، همچنین از مشاوران فرهنگی اجتماعی استفاده کنید تا فضای فرهنگی جایابی شود تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

صالحی ادامه داد: بازآفرینی شهری نیز موضوع دیگری است که رییس جمهوری هم ‌بر آن تاکید دارد، حدود ۲۰میلیون از جمعیت با این فضا درگیر هستند که ۹میلیون آنها در فضای مرکزی و ۱۱میلیون در حاشیه شهرها در پوشش این طرح هستند، در این طرح هم باید فضای فرهنگی اجتماعی را جدی‌تر گرفت.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات