۲۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه غرفه داران به نمایشگاه فرش تبریز تزریق می شود/شهرداری برای ثبت فرش  ...

۲۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه غرفه داران به نمایشگاه فرش تبریز تزریق می شود/شهرداری برای ثبت فرش ...

فرشته دستپاک در گفتگو با شهریار ، با بیان اینکه در تمام جهان، ایران را با فرش می شناسند، اظهار کرد: تبریز بزرگترین تولید کننده فرش کشور با زیباترین طرح ها و نقشه ها است و این باعث شده تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف جهان ثبت شود.

او با اشاره به برنامه ریزی مدون برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش تبریز، گفت: در مرکز ملی فرش خود را موظف می دانیم از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار داریم برای برگزاری باشکوه و در خور شان نام فرش ایران استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران افزود: هر چند برگزاری این نمایشگاه در بودجه سال ۹۸ مرکز پیش بینی نشده بود ولی با این وجود تلاش داریم برای برگزاری این نمایشگاه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه غرفه داران به نمایشگاه تزریق کنیم.

دستپاک دعوت از سفرای کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه و تاکید بر حضور جدی تمام استانها در نمایشگاه را از اهم اقدامات این مرکز برای برگزاری نمایشگاه خواند و گفت: در حین برگزاری نمایشگاه کارگاه های آموزشی تولید فرش، جشنواره فرش برتر استان آذربایجان شرقی و مسابقه طرح و نقش نیز برگزار می شود تا بتوانیم بهترین طراحان کشور را شناسایی کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام واحدهای دخیل در برگزاری نمایشگاه توان خود را برای برگزاری باشکوه آن به کار بسته اند، گفت: شهرداری تبریز با تمام توان و امکانات خود در تلاش است تا نمایشگاهی در خور نام تبریز برگزار کند.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران ادامه داد: بر اساس گزارشی که در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه شهرداری تبریز اعلام شد، شهرداری تبریز اقدام موثر و ارزشمندی در این خصوص انجام داده است.

او در پایان با اشاره به اهمیت فرش های نگهداری شده در موزه فرش عمارت شهرداری تبریز گفت: این فرش ها متعلق به سال ۱۳۲۰ و از معدود نمونه های فرش های قرابتی در جهان هستند.

دستپاک ادامه داد: به مسئولان شهرداری تبریز اعلام کردم پروپزال طرح فرش های قرابتی را آماده کنند تا نسبت به ثبت جهانی این فرش ها اقدام کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات