از شهریور ماه؛ با اپلیکیشین، زباله‌های خود را بفروشید

شهردار بیرجند گفت: اپلیکیشن جمع آوری و تفکیک زباله‌ تا پایان مرداد ماه به بهره برداری می‌رسد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید اظهار داشت: در زمینه جمع آوری و تفکیک زباله، اپلیکیشنی طراحی شده که امکان نصب روی موبایل‌ها وجود دارد و شهروندان می‌توانند تا پایان مرداد ماه از آن استفاده کنند .

وی افزود: یکی از مواردی که در شرح وظایف شهرداری‌ها است بحث پسماند‌های خانگی است که شهرداری باید خدماتی را به شهروندان ارائه دهد .

شهردار بیرجند ادامه داد: در سال جاری سازمان مدیریت پسماند در شورای اسلامی شهر و در حوزه معاونت عمرانی استانداری تصویب شده و از طریق سازمان شهرداریها پیگیر هستیم که سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایجاد شود تا بتواند وظیفه شهرداری را در این راستا بهتر و به روز‌تر انجام دهد .

جاوید عنوان کرد: حوزه مدیریت پسماند شهرداری ایجاد شده و از اقدامات خوب در این زمینه، انتخاب شرکتی است که تفکیک از مبدا را انجام می‌دهد و در مراحل اولیه این شرکت کار آموزش چهره به چهره و خانه به خانه را در محدوده مهر شهر انجام داده و در حوزه‌های بعدی ورود پیدا کردند .

وی اضافه کرد: پس از مراحل آموزش، این شرکت کار تفکیک از مبدا را شروع کرده و شهروندان می‌تونند از طریق شماره ۳۱۰۳۱ زباله‌هایی را که تفکیک کردند تحویل دهند و بهای آن را هم دریافت کنند .

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: ۴ خودرو به این کار اختصاص پیدا کرده است که کار جمع آوری و حمل پسماند‌ها را به عهده دارد .

جاوید اذعان داشت: کار تفکیک زباله اردیبهشت ماه از مهر شهر آغاز شده و امیدواریم طی ماه‌های آتی به سایر محلات بسط داده شود .

شهردار بیرجند یادآور شد: تا زمانی که شهرداری به صورت کامل ورود پیدا نکند و زیر ساخت‌ها ایجاد نشود؛ بهتر است از سایر ظرفیت‌ها استفاده کنیم و پسماند‌هایی که قابل بازیافت هستند را در طبیعت رها نکنیم، اما شرکت‌ها و افراد زباله گرد هویت‌های نامشخصی دارند که عمدتاً همراهی و همگامی لازم را ندارند .

جاوید با بیان اینکه اگر این افراد بتوانند ورود پیدا کنند بخشی از کار ما را آسان می‌کنند، ادامه داد: ما چندین مرحله به همه کسانی که ظرفیت داشته و توان انجام این کار را دارند که با شهرداری همراهی کنند در قالب قرارداد، فراخوان دادیم اما همگامی و همراهی را از ناحیه این افراد ندیدیم .

وی در مورد افرادی که زباله گردی می‌کنند، تصریح کرد: شاید در این بین کسانی هم باشند که نیازمند این کار هستند، اما تحقیقاتی که همکاران ما به عمل آورند خیلی از این افراد به عنوان یک شغل پرسود و پردرآمد این کار را انجام می‌دهند و سود اصلی به جیب شرکت‌های جمع آوری زباله می‌رود .

شهردار بیرجند گفت: با هماهنگی با دستگاه قضا قصد داریم از این کار که سلامت شهروندان و همه کسانی که این کار را بدون اطلاعات و آگاهی انجام می‌دهند را تهدید می‌کند؛ جلوگیری نماییم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات