رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:  جلسه پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی برای کسانی بود که به دنبال کشف حقیقت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: جلسه پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی برای کسانی بود که به دنبال کشف حقیقت هستند.

جلسه پاسخگویی به شبهات و انتقادات مطرح شده در فضای مجازی، از ساعت ۱۷ الی ۲۰:۳۰ روز دوشنبه ۱۰ تیرماه در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در این جلسه که  برای اولین بار برگزار می شد، ۳ شبهه مطرح شده در فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه خود را نسبت به اجرای شعارهای مطرح شده در زمان انتخابات متعهد می داند، افزود: یکی از مهمترین شعارهای ما شفافیت بود و این جلسه نیز در راستای تحقق بخشی همین شعار برگزار می شود.

«مهدی سالاری» با بیان اینکه اطلاع‌رسانی سریع و بدون سانسور را یک اصل می دانیم، عنوان کرد: مهم ترین مسائل سازمان در هیئت مدیره مطرح می‌شود که به همین منظور فیلم تمامی جلسات را بدون ذره ای تغییر و تدوین و در کوتاهترین زمان ممکن منتشر می‌کنیم. همچنین انتشار خبرنامه و پذیرفتن منتقدین جهت بیان دغدغه هایشان در یکشنبه ها که روز ملاقات عمومی است، از دیگر فعالیت های ما در زمینه تنویر افکار عمومی است. با این حال خود را متعهد می دانیم حتی اگر صد بار از ما این سوالات مطرح شوند، دوباره پاسخگو باشیم.

سالاری با بیان اینکه ما همواره از منتقدان استقبال می کنیم، افزود: ما منتقدان سازمان را افرادی می دانیم که اتفاقات سازمان برایشان مهم بوده و دغدغه پیشرفت سازمان را دارند. به همین منظور این جلسه را برای کسانی که به دنبال کشف حقیقت هستند برگزار کردیم.

وی ادامه داد: با این حال زمانی انتقاد، سازنده است که درباره موضوع ، اطلاعات کافی داشته باشیم. در ماه های اخیر شاهد این هستیم که برخی منتقدان بدون اینکه بدانند ما به بسیاری از سوالات آن‌ها در گذشته و  در قالب جلسات هیئت مدیره و یا مصاحبه ها پاسخ داده ایم و یا حتی اطلاعات صحیحی درباره موضوع داشته باشند،  شروع به اظهار نظر و نقد می نمایند.

رئیس سازمان با بیان اینکه یکی از نقدهایی که به ما می شود، روند کند تغییرات است، اذعان داشت: اعتقاد ما این است که در تغییر باید اخلاق حرفه ای را مد نظر قرار داد و قانون رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی منتقدان به ما خرده می گیرند که مدیریت ما مانند مدیران سابق نیست، تصریح کرد: ما برای تغییر و بهبود روند گذشته انتخاب شده ایم نه ادامه آن روند و در همین راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

سالاری با بیان اینکه در جلسه هیئت مدیره یکشنبه ۹ تیرماه درباره موضوع استعفای آقای مهندس کمالی بحث و تبادل تظر صورت گرفت، افزود: تمامی اعضای حاضر هیئت مدیره پس از شنیدن استدلال ها و نظرات، رای به پذیرفتن این استعفا دادند. همچنین در صورت تمایل برای اطلاع ازجزئیات این جلسه می توانید فیلم کامل جلسه که بر روی سایت قرار خواهد گرفت را مشاهده فرمایید.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل کناره گیری مهندس کمالی، عدم پایبندی به سیاست های هیئت مدیره و عدم شفاف سازی امور مالی و خدمات مهندسی در اردکان بود عنوان کرد: با توجه به عهدی که با مهندسان بستیم، روند حسابرسی را با هدف سالم سازی و شفاف سازی کارها با تمام توان و بیش از پیش ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد درخصوص شبهات مطرح شده درزمینه انتخابات خاتم گفت: در این انتخابات فرد منتخب برای تصدی پست دیگری استعفا داد. در این شرایط قانون به ما اجازه می دهد رئیس دفتر نمایندگی شهرستان را توسط هیئت مدیره منتصب کنیم که در نهایت با بررسی رزومه افراد متقاضی، رئیس دفتر نمایندگی شهرستان خاتم را منصوب کردیم.

سالاری درباره موضوع عدم تمدید قرارداد ۳ تن از کارمندان سازمان نیز اظهار کرد: متاسفانه پس از این اتفاق، جریانی از آن  سوء استفاده کرده و حاشیه هایی را برای سازمان به وجود آورد. چه بسا اگر آن جریان ورود نکرده بود الآن این موضوع فیصله یافته بود. با این حال از پیشنهادهای منطقی برای حل این موضوع استقبال می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات