پیش بینی‌سرمایه‌گذاری ۲۶۰۰ میلیاردی فرودگاهی

پیش بینی‌سرمایه‌گذاری ۲۶۰۰ میلیاردی فرودگاهی

www.BanaNews.irمدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه از ۵۴ فرودگاه کشور ۵۱ فرودگاه اقتصادی نیستند، گفت: غیر اقتصادی بودن فرودگاه‌ها دلیلی برای تعطیلی آنها نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، محسن اسماعیلی امروز یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه در کشور وجود دارند، گفت: از این تعداد ۳ فرودگاه اقتصادی و مابقی فرودگاه ها غیر اقتصادی هستند که امسال فرودگاه شهید دستغیت شیراز و شهید بهشتی اصفهان هم به فرودگاه های اقتصادی اضافه می شوند.

اسماعیلی، غیر اقتصادی بودن فرودگاه ها را دلیلی برای تعطیلی آنها ندانست و تصریح کرد: وجود فرودگاه در یک شهر یا شهرستان به ضرورت ایجاد شده و مهم وجود زیر ساختها در یک شهر است و نباید تعطیل شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری تعریف شده در فرودگاه های کشور، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری در ۲۷ فرودگاه پرترافیک و با ترافیک متوسط در کشور، ۱۵۹ فرصت سرمایه گذاری تعریف شده است که در مجموع ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی افزود: همچنین حجم کل سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان تعریف شده و برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) هم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری مطالعاتی شده است.

اسماعیلی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در فرودگاه های کشور، گفت: علاوه بر حضور سرمایه گذاران از بخش خصوصی و تعاونی چند شرکت خارجی هم بصورت فاینانس و سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پروازها بیش از ۱۰ درصد رشد داشته اند، افزود: در بر خی از فرودگاه ها رشد پرواز به ۳۰ درصد و در برخی دیگر بین ۱۰ تا ۱۱ درصد رشد داشته اند.

اسماعیلی تصریح کرد: بخش مسافرین بویژه در بخش ارایه خدمات بار در فرودگاه امام خمینی (ره) رشد قابل ملاحظه ای یافته و طرح توسعه ای برای فرودگاه امام، فرودگاه تبریز، اصفهان و شیراز هم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور به انتشار اوراق مشارکت فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: سهمیه ای برای انتشار اوراق مشارکت مشخص شده است تا عموم مردم نیز در بخش سرمایه گذاری در فرودگاه ها وارد شوند.

اسماعیلی به مشارکت در بورس هم اشاره کرد و گفت: مشارکت در بورس از دیگر اهداف شرکت است تا از طریق ارایه سهام در بورس سرمایه گذاران به فرودگاه ها جلب شوند.

وی با بیان اینکه ۳ شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کردند، افزود: این شرکتها سرمایه گذاری بالغ بر ۲ میلیارد دلار را انجام خواهند داد، ضمن آنکه در خواستهایی هم برای فرودگاه های شهید دستغیب شیراز و شهید بهشتی اصفهان آمده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشورمجموع درآمدهای سال گذشته شرکت را بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یک سوم از این درآمد از محل خدمات و پروازهای عبوری به دست آمده است. وی گفت: در ۲ سال گذشته ۲۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود، تصریح کرد: روزانه و هفتگی ده ها شرکت خارجی در فرودگاه امام پرواز دارند که نشانگر ضریب امنیتی بالای این فرودگاه است.

وی افزود: براساس یک پروژه بیش از ۱۵ هزار متر مربع به فاز یک فرودگاه امام افزوده خواهد شد و در فاز دوم نیز جابجایی ۹۰ میلیون مسافر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور به ساخت مترو در نزدیکی فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: ۲ ایستگاه جدید مترو تا سال ۹۱ روبروی ترمینال ۲ و ۴ این فرودگاه ساخته می شود.

اسماعیلی افزود: سالانه بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا می شوند و تا هفته دولت پروژه ای با ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این فرودگاه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: زیرگذری بطول یک هزار متر هم برای یکی دیگر از ترمینال های فرودگاه مهرآباد به سمت خیابان معراج احداث می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در ادامه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی صنعت فرودگاهی و هوانوردی، گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه امسال در هتل المپیک و با حضور سرمایه گذاران و فرودگاههای کشور برگزار می شود.

وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: تبیین استراتژی ها و برنامه های شرکت در زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و کارآفرینی، حمایت از حضور بخش خصوصی و تعاونی در حوزه فرودگاهی و هوانوردی، بررسی موانع و مشکلات و چالش های سرمایه گذاری، تلاش در جهت رشد اقتصادی کشور و افزایش زمینه های اشتغال و ایجاد محیطی مناسب در جهت تمایل بهینه بخش خصوصی و فرودگاه ها از اهداف برگزاری این نمایشگاه هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه جلسات هم در این رابطه برگزار می شود، تصریح کرد: ۳۱ شرکت، ۲۰ فرودگاه، ۵ اسپانسر و ۸ شرکت هواپیمای داخلی حضور فعال در نمایشگاه امسال دارند.

 

    نظرات