روند صدور پروانه ساختمانی...

روند صدور پروانه ساختمانی...

جمال الدین عزیزی در دیدار مدیر کل راه و شهرسازی استان با وی، ضمن تاکید بر مکمل بودن شهرداری و راه و شهرسازی، بر ساماندهی و بهبود روند صدور پروانه ساختمانی و حفظ منافع مردم سفارش کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی اداره راه و شهرسازی و شهرداری را در حوزه شهری مکمل یکدیگر دانست و افزود: راه و شهرسازی در راستای توسعه شهر و اجرای طرح ها، زیرساخت ها را فراهم می نماید و شهرداری آن را به شرایطی تبدیل می کند که بتوان به شهروندان ارائه خدمات نمود.

شهردار یزد با تاکید بر ساماندهی و بهبود روند صدور پروانه ساختمان، تصریح کرد: غیر از بحث تخلفات، شهر به سمت بی هویتی پیش می رود و از نظر ظاهری با این شرایط آیندگان در مورد ما قضاوت خوبی نخواهند داشت و باید با جدیت در کار، به نتایج عملیاتی و اجرایی مناسبی دست یابیم.

عزیزی با بیان این که برای تسهیل در اخذ پروانه، اصلاحات و قوانین در جهت تسریع در امور از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تصمیماتی گرفته شده، خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی به عنوان متولی اراضی شهر، حافظ منافع مردم است.

وی فضای همکاری با راه و شهرسازی را فضای تعاملی و رو به جلو عنوان کرد و اظهار نمود: تعامل این دو نهاد قطعاً در روند فعالیت و همچنین خدمات به شهروندان موثر می باشد.

شهردار یزد پیشنهاد داد در جهت تعامل، کارگروه مشترکی بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شود تا مسائل بازآفرینی و نحوه مشارکت، تغییر اراضی و نقطه نظرات اعضاء مطرح و زمان تصمیم گیری کوتاه شود.

عزیزی با بیان این که برخی پروژه ها احتیاج به تصمیم گیری و نهایی شدن دارد تا نهایتاً به نفع شهر تمام شود، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم با کمک راه و شهرسازی تحولی بزرگ در شهر ایجاد کرده و تلاش کنیم ارزش افزوده خوبی برای ایجاد زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

رضا یادگاری مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با بیان این که در سال ۱۳۹۶ در حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز بدون پروانه و ۴۵۰ هزار متر مربع ساخت و ساز با پروانه در سطح شهر یزد انجام شده است، تاکید کرد: باید کاری شود که جریمه ها از ارزش افزوده پیشی بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک فی ما بین، تکلیف زمین های بلاصاحب که در مالکیت این اداره کل در بعضی مناطق شهرداری یزد می باشد و مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است، رفع شود.

در این نشست معاونین مالی و اقتصادی، امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری و شهرسازی و معماری شهرداری یزد، معاونین راه و شهرسازی استان و رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یزد نیز حضور داشته و به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات