تابستانی شاد در انتظار مردم کرمان

‍ شهردار کرمان در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان :

تابستانی شاد در انتظار مردم کرمان

مسوولان در برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر همکاری کنند

شهردار کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام  جمعه کرمان دیدار و در خصوص برنامه های جشنواره‌ی تابستان کرمان گفت‌و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه لازم است شهروندان محترم در کنار خدماتی که از حوزه‌ های عمرانی و خدمات شهری می‌گیرند، خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز دریافت کنند، گفت: جشنواره تابستانی شهرداری از بیستم تیرماه آغاز می شود و تا بیستم مرداد ماه برگزار می گردد.

وی گفت: برای این جشنواره برنامه‌ های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری متنوعی تدارک دیده شده است.

عالم زاده با بیان اینکه برگزاری برنامه های متعدد در ۳۰ روز ، نیازمند حمایت و همکاری دستگاه های مختلف است، تصریح کرد: برگزاری اینگونه برنامه ها نیازمند حمایت مسوولان شهر و استان کرمان علی الخصوص تایید و حمایت امام جمعه محترم کرمان است.

شهردار کرمان با بیان اینکه جشنواره نوبهار کرمان برای نخستین بار در شهر کرمان برگزار شد و اگر چه نواقصی داشت اما تجربه خوبی بود؛ افزود:  با رایزنی‌هایی که با مسئولان کشوری داشتیم هتل های پارس و جهانگردی تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد و هواپیمایی ماهان نیز تخفیف ۳۰ درصدی ویژه تورهایی که با آژانس ها به کرمان می آیند را لحاظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در نشست با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، مقرر شد صنوفی که در زمینه پذیرایی فعال هستند، ازجمله برخی از رستوران‌ها و اماکن پذیرایی نیز طی این جشنواره به گردشگران تخفیفاتی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: برنامه های جشنواره ۲۰ تا ۲۰ از ساعات عصر تا پایان شب برگزار می شود زیرا هوای شب های کرمان در این ساعات مناسب و مطلوب است.

شهردار کرمان تاکید کرد: برنامه های این جشنواره به سه دهه تقسیم می‌شوند که مختص همه‌ی اقشار و رده‌های سنی هستند اما دهه‌ی دوم این برنامه ها با محوریت کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور برگزار خواهند شد.

عالم‌زاده گفت: از آنجا که به جهت اهمیت رسیدگی به آینده سازان این مرز و بوم شهرها بایستی به شهرهای دوستدار کودک تبدیل شوند و شهر کرمان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ برنامه ریزی های صورت گرفته جهت دهه دوم جشنواره بیست - بیست می‌تواند سرآغاز رسالت ما در تحقق هدف "کرمان شهر دوستدار کودک"باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره علاوه بر شادابی و نشاطی که در شهر ایجاد می‌کند می‌تواند در رونق گردشگری شهری  کمک بزرگی به شهرکرمان کند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم کسانی را که یک بار صرفا برای بازدید از بناهای تاریخی کرمان به شهرمان سفر می کنند را بار دیگر با کمک برنامه‌های فرهنگی به کرمان جذب کنیم.

عالم‌زاده تصریح کرد: در این راستا شهرداری کرمان در دور‌ی جدید علاوه بر پارک‌ها و میادینی که وجود داشته و یا احداث کرده، اقدام به طراحی پارک گردشگری که به نوعی بزرگ‌ترین پارک گردشگری جنوب شرق کشور است کرده است که خود می تواند جزو مقاصد جدید جذب گردشگر شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعات این پارک انجام شده و ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد؛ تصریح کرد: همچنین تبدیل دو میدان شورا و ارگ به پیاده راه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در آن ها می‌تواند گردشگر درون شهری و نیز برون شهر و استانی را به این مکان‌ها افزایش دهد.

شهردار کرمان گفت: همچنین بعضی از فضاهای شهری که عملکرد خوبی نداشتند را به حوزه‌ی باز آفرینی شهر برده و یک عملکرد جدید برای آنها تعریف می شود که این خود می‌تواند به عنوان پروژه‌های محرک، به جذب گردشگر شهری کمک کنند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما معطوف به جذب گردشگر برای کمک به  نشاط و شادابی یک شهر و پایداری آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در قالب ارایه گزارشی کلی از حضور خود در شهرداری کرمان گفت: از زمانی که مدیریت شهری را برعهده گرفتم ، حقوق نیروهای شرکتی شهرداری چندین ماه عقب افتاده بود و تعدادی از پروژه ها نیمه تمام و وضعیت مالی شهرداری در حالت نا مناسبی قرار داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته حقوق کارگران شرکتی به روز شده و با صرف هزینه هایی به مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان پروژه آزادی ،۴۰میلیارد تومان پروژه ولیعصر، ۳۵میلیارد تومان پروژه ابوذر و ۱۵میلیارد تومان پروژه سیدی به بهره برداری رسیده است  .

عالم زاده افزود: علاوه بر این ،۲۰پارک محله ای احداث و در ایام نوروز جشنواره نوبهار با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی‌،هنری ، تفریحی و شهروندی در سطح شهر برگزار شد.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات