تلاش و پیگیری جدی مدیریت شهری برای  بهبود وضعیت زباله شهر

تلاش و پیگیری جدی مدیریت شهری برای بهبود وضعیت زباله شهر

اینجا ساری است؛ شهر مرکزی استان شمالی زیبا و هزارنقش ایران زمین؛  شهری که می تواند زیباترین و پرنقش و نگارترین شهر خطه سرسبز شمال کشور باشد، شهری که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای شمال کشور است اما درآمدش از گردشگری چندان به چشم نمی آید.

اما همزمانی که ذهنمان در فضای طبیعت و گردش هایش سیر می کند و این سیرو سلوک شهروندی با قدم نهادن در خیابان ها و کوچه ها همراه می شود، گاهی نازیبایی هایی هم در گوشه و کنار شهر، سوی ِ نگاه زیبابین شهروندان و گردشگران را اثر می گذارد.

کمر همت مدیریت شهری به انجام پروژه نیروگاه زباله سوز

علیرغم همه دشواری های اقتصادی، مردم ساری در ماه های گذشته همچنان شاهد پیگیری جدی و متحدانه مسئولان شهر و استان برای بهبود وضعیت زباله شهر ساری و احتمالا شهرهای اطراف خواهند بود. نیروگاه مخلوط سوزی که قرار است در فاز نهایی برق نیز از زباله های بازیافتی تولید کند. نیروگاه زباله سوز ساری، یک پروژه ملی است که قرار است در فضایی به مساحت ۴ هکتار و در شهرک صنعتی شماره یک ساخته و به بهره برداری برسد. این نیروگاه دارای سه خط موازی می باشد که درمجموع ۴۵۰ تن زباله تولیدی روزانه را سوزانده و از آن برق تولید می کند. بنا بر اعلام مدیران فنی، احداث ساختمان مرکزی کارخانه و نصب تجهیزات بویلر و توربین با پیشرفت ۶۶ درصد در حال انجام است.

دریافت مجوز زیست محیطی در مرداد ماه ۹۵ و ایجاد شرایط فنی مناسب جهت بهبود وضعیت نامناسب خاک در منطقه شهرک صنعتی و تاخیر در اختصاص مبالغ ریالی دولتی از جمله دلایلی بوده است که بنا بر گفته  مدیران امر باعث تاخیر مقطعی این پروژه ملی شده است.

و همچنان پیگیری ها ادامه دارد...

سیاست موثر مجموعه مدیریت شهری بر تسریع در روند انجام پروژه های شهری همراه با درنظر گرفتن شاخصه های کیفی و نیازسنجی شهروندان قرار دارد. جلسه ماه گذشته در دفتر شهردار ساری و جلسه روزهای گذشته در زمینه پیگیری جدی وضعیت اجرای پروژه نیروگاه زباله سوز برگزار شد که با تاکید مهندس فرزانه مبنی بر در اولویت ویژه قرارگرفتن برای راه اندازی سریع تر این پروژه و مدیریت بر زباله های شهر با همکاری و همدلی عوامل اجرایی همراه بود.

مشارکت شهروندان؛ رمز پیشرفت پروژه های شهری

در این میان شهروندان هستند که می توانند با همکاری خود در روند تولید زباله و کاهش آن و البته همراه با تفکیک آن، هم فرهنگ شهروندی و مدنی شان را نشان دهند و هم باعث تحکیم اراده مدیران استانی و شهری در پیگیری این گونه طرح های عمرانی شوند. شهر با درایت و تدبیر و البته با مشارکت و همدلی ساخته می شود. برای رفتن به شهرآباد، سالم و خوب نیازی به عبور از دریا نیست که قایقی بسازیم. می توانیم با فرهنگ مدنی و شورو شعور شهروندی شهرمان را به نیکی بسازیم. سخت است دیدن مناظری که زباله کنار درختان سربه فلک کشیده قرار گیرند و شیرابه زباله باعث از بین رفتن کیفیت خاک شود. مشمئزکننده است مشاهده تصویر پراکنده شدن کیسه های زباله در اطراف کوچه و خیابان و خوش رقصی گربه ها و موش ها از این گونه صحنه ها؛ بیایید همه با هم شهروند مسئولیت پذیری برای شهر زیبایمان ساری باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات