دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری کلانشهر اراک

دهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری کلانشهر اراک

دهمین جلسه ستاد باز آفرینی شهری کلانشهر اراک به ریاست دکتر بختیاری فرماندار اراک، دبیری مهندس شفیعی شهردار اراک و با حضور دکتر فلک افلاکی رییس شورای اسلامی شهر و همچنین نمایندگان دستگاه های عضو این ستاد، در محل سالن جلسات شهرداری برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه دکتر بختیاری فرماندار اراک ضمن تاکید به حضور در جلسات و همفکری در پیشبرد و تحقق اهداف بازآفرینی شهری، از حاضرین در جلسه خواست تا با سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری، همکاری لازم را بعمل آورند.
وی در ادامه عملکرد ستاد بازآفرینی شهری در سال ۹۷ را مطلوب ارزیابی نمود و از مهندس شفیعی شهردار اراک بابت توجه ویژه به محلات هدف بازآفرینی و تجهیز و ارتقاء سطح کیفی و کمی مناطق کم برخوردار تشکر و قدردانی نمود.
در ادامه این جلسه دکتر فلک افلاکی رییس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص پروژه های پیشگام نوسازی کوی رودکی، عنوان نمود: با توجه به هزینه بر بودن این گونه طرح ها و وقت گیر بودن آن در اجرا، جهت جلوگیری از اتلاف وقت ضرورت دارد ضمن لغو پروژه، طرح جایگزین با نظر ساکنین محله تهیه و اجرا شود.
در ادامه جلسه مهندس شفیعی شهردار اراک در ارتباط با ناپایداری و نفوذناپذیری محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری گفت:در چند دهه گذشته برای ساخت و ساز ساختمان ها از مصالحی همچون خشت و آجر بدون رعایت اصول فنی استفاده می شده و در آن زمان در خصوص تفکیک اراضی و ایجاد معابر بدون نظارت مدیریت شهری شهرها شکل می گرفته که امروزه این موضوع به عنوان دغدغه و مشکل اصلی مدیریت شهری تبدیل شده است.
وی در خصوص نحوه پاسخگویی به مشکلات مختلف محلات فرسوده و بافت ناکارآمد شهری از طریق سیاست های بازآفرینی شهری، عنوان کرد: این رویکرد جدید در مواجهه با مشکلات ساکنین در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی به طور کامل پاسخگوست، به شکلی که با تاسیس مراکز توسعه محله و تسهیل گری با استفاده از ابزارهای لازم مانند نهادها و شبکه های اجتماعی، نهاد توسعه محلات جریان سازی می شود.
جعفرپور سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک در ارتباط با عملکرد ستاد بازآفرینی در سال گذشته، گفت: طی برگزاری سه جلسه،۲۵ طرح و برنامه تعریف شد که ضمن اخذ مصوبه از طریق ستاد شهرستان و استان، از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ملی موفق به جذب ۲۵۰میلیارد ریال شد که در این بین سهم شهرداری اراک از کل اعتبارات شهرستان ۶۴درصد می باشد.
وی همچنین اظهار داشت: کلیه جزییات و برآورد ریالی طرح ها، توسط دفتر فنی سازمان تهیه و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان جهت عقد قرارداد و پیمان قرار گرفته شده است.
در پایان جلسه وضعیت پروژه های نوسازی پیشگام کوی رودکی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید، توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک و دفتر انجمن علمی جامعه شناسی و دفتر تسهیلگری کوی امام سجاد(ع) و کوی رودکی، نسبت به بررسی طرح جایگزین ظرف مدت یک ماه از طریق نظرات مردمی محله اقدام گردد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات