بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو از تصفیه‌خانه ششم در دست...

بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو از تصفیه‌خانه ششم در دست...

مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در بازدید از تصفیه خانه در دست احداث تهران اظهار داشت: حدود یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب در تهران مصرف می‌شود و حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب یعنی یک سوم شرب برای فضای سبز از آبهای زیرزمینی برداشت می‌شود، در صورتی که از پساب شهر تهران می‌توان این مصرف را جایگزین کرد. شهرداری همت کند ما آمادگی تخصیص پساب را داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، تقی زاده خامسی در بازدید از تصفیه خانه ششم تهران گفت: با توجه به شرایط موجود تصفیه خانه آب ششم تهران از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام سعی و تلاش ها بر این است که فاز اول این تصفیه خانه به ظرفیت ۷.۵ مترمکعب در ثانیه طبق برنامه زمانبندی تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی تصفیه خانه ششم تهران را یک پروژه ملی توصیف کرد و گفت: علی رغم همه محدودیت های مالی دولت، منابع مالی این طرح تامین شده تا هرچه سریعتر این پروژه مهم به سرانجام برسد. ‌ معاون وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به اهمیت این طرح در تامین پایدار آب غرب استان تهران و این کلانشهر برنامه زمانبندی مشخص شده و پیمانکار با تمام توان مشغول فعالیت است تا بر اساس برنامه زمانبندی شده تا پایان امسال فاز اول آن به ظرفیت ۷.۵ متر مکعب بر ثانیه به بهره برداری برسد.

همچنین سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و با مساعدت وزارت نیرو منابع مالی این طرح تامین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد. وی افزود: انتظار ما از پیمانکار پروژه این است که طبق برنامه زمانبندی بخش های مختلف فاز اول را تکمیل تا در پایان امسال شاهد بهره برداری از آن باشیم. همچنین در این نشست عادل ساعدی مجری طرح تصفیه خانه ششم تهران توضیحاتی در خصوص روند اجرای طرح و چالش های پیش رو ارائه داد و مشاورین و پیمانکاران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست نیز معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بخش های مختلف تصفیه خانه ششم تهران بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات