۲۵۰ مورد بازدید، بازرسی، صدور دستورالعمل ایمنی و نظارت فنی بر وضعیت ای...

۲۵۰ مورد بازدید، بازرسی، صدور دستورالعمل ایمنی و نظارت فنی بر وضعیت ای...

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از انجام ۲۵۰ بازدید، بازرسی، صدور دستورالعمل ایمنی و نظارت فنی بر وضعیت ایمنی اماکن مختلف شهری در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به لزوم پیشگیری از بروز حوادث و بهره گیری سازمان آتش نشانی از کارشناسان ایمنی، با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اداره آموزش و پیشگیری این سازمان، در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲۵۰ مورد بازدید و صدور دستورالعمل ایمنی توسط کارشناسان انجام گرفته است.
وی افزود:طی سه ماه گذشته ۶۴ مورد از نقشه های تاسیسات، برق و مکانیک اماکن تجاری و مسکونی توسط کارشناسان ایمنی این سازمان مورد بررسی اولیه قرار گرفته و جهت رفع نواقص به مالکین آنها عودت داده شده و ۳۶ مورد نقشه تکمیلی برای آنها دستورالعمل ایمنی صادر شده است. همچنین توسط کمیته علت یابی حوادث و حریق سازمان آتش نشانی اراک ۲۳ مورد گزارش علت یابی تنظیم و برای مراجع ذیصلاح صادر شده است.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک همچنین یادآور شد: ۳۶ فقره تاییدیه ایمنی برای ساختمان هایی که کلیه موارد ایمنی را رعایت کرده و تمامی بندهای دستورالعمل دریافتی را اجرا کرده اند توسط این سازمان صادر شده و ۹ مورد تست لوله های خشک از ساختمان های بلند مرتبه توسط تیم های کارشناسی این سازمان انجام شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر مواردی که توسط کارشناسان اداره آموزش و پیشگیری در راستای داشتن شهری ایمن صورت گرفته، بازدید ایمنی اماکن از قبیل مجتمع های مسکونی و تجاری، بازار سرپوشیده، کاروانسراها، تعمیرگاه ها، پارکینگ های عمومی روباز، رستورانها و مراکز غذاپزی و نیز اماکن حادثه خیز بوده که از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱۵ مورد بوده که به آنها به صورت شفاهی تذکر لازم داده شده و در صورت لزوم دستورالعمل ایمنی برای آنها صادر گردیده است.
قازیارتی با بیان اینکه شعار ما "شهر ایمن با مشارکت شهروندان است"، عنوان کرد: اصل مهم و اساسی در جلوگیری از حوادث، پیشگیری و رعایت موارد ایمنی است که با در نظر گرفتن و اهمیت آن امیدواریم شاهد کمترین آمار حوادث و آتش سوزی در سطح شهر باشیم باشیم و همشهریان در صحت و سلامتی به زندگی خود ادامه دهند. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات