از ایده های نو برای تبدیل پسماند به انرژی های پاک استقبال می کنیم

از ایده های نو برای تبدیل پسماند به انرژی های پاک استقبال می کنیم

شهردار اصفهان گفت: اصفهان در حوزه پسماند و تبدیل آن به انرژی وضعیت خوبی دارد، اما با این حال به دنبال ایده‌های نو هستیم و برهمین اساس، این حوزه می تواند یکی از زمینه‌های همکاری اصفهان و پچ باشد.

قدرت الله نوروزی در دیدار هیئت مجارستانی با بیان اینکه اصفهان دارای اوصاف متعددی است، اظهار کرد: اصفهان شهری فرهنگی، دانشگاهی، صنعتی و مهم تر از همه گردشگری است. البته شهری جهانی نیز به شمار می‌آید و در سه دوره نیز پایتخت ایران بوده و همین موجب شده است تا میراث کهن در این شهر به چشم بخورد.

وی افزود: امروزه هرکسی به ایران سفر می‌کند، به دلیل سابقه تاریخی و میراثی این شهر، از اصفهان نیز بازدید می‌کند، چراکه این شهر مرکز گردشگری کشور محسوب می شود.

نوروزی با بیان اینکه حدود چهارهزار ایرانی در مجارستان تحصیل کرده‌ و فارغ‌التحصیل شده اند و این گویای روابط علمی مستحکم میان دو کشور است، ادامه داد: اصفهان پنج دانشگاه مادر ایران را در خود جای داده است و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در این شهر و شهرهای اطراف به تحصیل مشغول هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به حضور رئیس یکی از شرکت های مهم نیروگاهی پچ (یکی از شهرهای مجارستان) که در تولید انرژی‌های پاک از پسماند موفق عمل کرده اند، گفت: اصفهان در حوزه پسماند و تبدیل آن به انرژی پاک وضعیت خوبی دارد، اما با این حال به دنبال ایده‌های نو هستیم و برهمین اساس، این حوزه می تواند یکی از زمینه‌های همکاری اصفهان و پچ باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مجارستان همیشه خاطره‌های خوبی داشته ایم و امیدواریم این نشست منجر به ارتباطات سازنده میان اصفهان و مجارستان شود.

"ژولت پاوا"، شهردار پچ نیز گریزی به تاریخچه شهرش زد و گفت: پچ با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای بزرگ مجارستان محسوب می شود که در جنوب کشور و در نزدیکی مرزهای کرواسی واقع شده است.  قدمت این شهر به پیش از بنانهاده شدن امپراتوری رم و قریب به دوهزار سال پیش بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حتی دانشگاه پچ هم قدمت زیادی دارد و قریب به ۶۵۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، به حضور ایرانی‌ها در دانشگاه های کشورش اشاره کرد و افزود: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از دانشجویان شهر پچ، ایرانی هستند و بیشتر آنها در دانشکده‌های پزشکی تحصیل می‌کنند.

پاوا که دومین حضورش در اصفهان را تجربه می‌کرد، ادامه داد: به عنوان شهردار پچ گسترش روابط میان مجارستان و شهرهای ایران را مسئولیت خطیری برای خود می دانم.

وی اظهار امیدواری کرد که زمینه خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای مجارستان فراهم شود تا روابط دو کشور تعمیق یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات