شهردار بیرجند/ پرداخت عوارض باعث توسعه شهرها می شود

شهردار بیرجند/ پرداخت عوارض باعث توسعه شهرها می شود

شهردار بیرجند گفت: عدم پرداخت عوارض منجر به آسیب جدی به شهر شده و به تبع آن نبود زیر ساختهای مناسب، عدم سرمایه گذاری در شهر و ... را به همراه خواهد داشت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در دیدار با اعضای اتاق اصناف اذعان داشت: اگر در بحث پرداخت عوارض، قانون گریزی وجود داشته باشد شهری بی روح، بدون فضای سبز و امکانات و زیرساختهای لازم خواهیم داشت.

وی از صرف عوارض در زمینه آبادانی شهر خبر داد و افزود: پرداخت عوارض باعث توسعه شهرها می شود و اگر عوارض شهرداری پرداخت نگردد نباید هیچ انتظاری از شهرداری و مدیریت شهری داشت.

شهردار بیرجند، خروجی نگاه همه مدیران و دستگاهها را به سمت مردم، آینده شهر و شهروندان دانست و خواستار تداوم این جلسات برای حل مشکلات موجود و ارائه بهترین خدمات در حداقل زمان شد.

جاوید با اشاره به اینکه در قانون صراحتاً به بحث دریافت عوارض کسب و پیشه اشاره شده عنوان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری و اتاق اصناف، نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شود.

وی در این جلسه با تاکید بر همدلی و تعامل شهرداری و اصناف در ابعاد اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: این انسجام قطعا نتایج موثری در بر خواهد داشت.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه عوارضی که شهرداری از مردم و اصناف دریافت می‌کند بسیار جزیی است و برای توسعه شهر هزینه می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی کار شهرداری، تعامل و همدلی بیشتر اصناف با شهرداری سبب رفع مشکلات شهری می‌شود

جاوید ادامه داد: اگر این دو نهاد در کنار یکدیگر قرار بگیرند ماحصل آن را در سطح شهر و در اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و حتی فرهنگی به خوبی شاهد خواهیم بود .

وی تصریح کرد: تعامل و همدلی بیشتر اصناف با شهرداری رفع مشکلات شهری، جذب درآمدهای پایدار، تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار بازاریان را به همراه خواهد داشت .

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای بررسی عوارض املاک تجاری و نحوه وصول عوارض با رعایت مصالح اصناف و شهرداری مطرح گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات