انتخاب پنج بوستان مشهد به عنوان « بوستان سبز»

انتخاب پنج بوستان مشهد به عنوان « بوستان سبز»

انتخاب پنج بوستان مشهد به عنوان « بوستان سبز»

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از انتخاب پنج بوستان سطح شهر مشهد تحت عنوان «بوستان سبز» در راستای فعالیت‏های گیاه پزشکی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی به انتخاب پنج بوستان با رویکرد عدم استفاده از سموم یا کمترین مصرف سم در بخش نگهداری فضای سبز اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات مدیریت شهری در بحث نگهداری فضای سبز، کاهش حجم سموم مصرفی در محیط شهری است که از نتایج آن می‏توان به روند نزولی نمودار مصرف سموم طی سال‌های گذشته اشاره کرد.
وی افزود: بوستان ثمانه در منطقه ۲، بوستان باغو در منطقه ۳، بوستان گلسار در منطقه ۷، بوستان وکیل آباد در منطقه ۹ و بوستان فدک در منطقه ۱۰ از جمله بوستان‏هایی با عنوان «بوستان سبز» هستند.
یعقوبی تصریح کرد: بهره‎‏گیری از روش‎‏های غیرشیمیایی و موثر، پیاده‎سازی عملی مدیریت تلفیقی در فضای سبز، جلوگیری از اجرای سمپاشی‎های بی‏مورد، اصلاح و بهبود ناوگان سمپاش فعال فضای سبز با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی، توجه به تقویت و تغذیه گیاهان، همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی و پیاده‎سازی آخرین دست‎یافته های علمی مرتبط در محیط شهری و از ابتدای سال جاری راه‏اندازی بوستان‏هایی تحت عنوان «بوستان سبز» از دیگر اقدامات برای حفظ و نگهداری فضای سبز با تاکید بر شاخص های زیست محیطی هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات