مذاکره با شرکت های مختلف برای بروزرسانی سامانه  ...

مذاکره با شرکت های مختلف برای بروزرسانی سامانه ...

مذاکره با شرکت های مختلف برای بروزرسانی سامانه های دوچرخه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک صبح امروز از کارخانه دوچرخه‌سازی «آساک دوچرخ» بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهارکرد: سامانه دوچرخه مشهد دارای قرارداد بلندمدتی است که بسیاری از مسائل در آن لحاظ نشده و در حال حاضر دوچرخه های این مجموعه ناکارامد و حتی میتوان گفت از کار افتاده‌اند.

بهاروند با بیان اینکه مقررات سختی برای تحویل دوچرخه به شهروندان وضع شده است، افزود: از سوی دیگر دوچرخه‌ها هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و از رده خارج شده محسوب می‌شوند که همین امر سبب شده تا با استقبال شهروندان همراه نشود.

وی از پیگیری شورای شهر مشهد و مدیریت شهری به منظور تعیین تکلیف این قرارداد خبرداد و گفت: درصدد هستیم که با شرکت های مختلف وارد مذاکره شویم و دوچرخه‌ها و سامانه را بروزرسانی کنیم تا نقایص قبل برطرف شوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه اولویت اصلی مدیریت شهری در این زمینه بهره‌گیری از تولیدات استان و ظرفیت های بومی است، تصریح کرد: بزرگترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه در استان خراسان رضوی واقع شده که متاسفانه به دلیل رانت هایی که در واردات داریم و هر فردی با هر عنوانی اقدام به واردات می‌کند، در حال حاضر با نیمی از ظرفیت خود در حال فعالیت است؛ امیدواریم با تعریف تعاملی دوجانبه که به نفع شهروندان، شهرداری و همچنین صنعت استان باشد، گام های خوبی بتوانیم برداریم که رضایت عمومی را بهمراه داشته باشد.

بهاروند با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه مسیرهای دوچرخه سطح شهر، تصریح کرد: خوشبختانه گام های بسیار خوبی هم در این زمینه برداشته شده و سعی خواهیم کرد مسیرهای جدید همگی از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا شهروندان بدون هیچ دغدغه‌ای از آنها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در مجموع تلاش هایی که از سوی شورای شهر و شهرداری در حال انجام است، سال آینده شاهد استفاده گسترده شهروندان از دوچرخه باشیم و بعنوان یکی از روش های حمل‌ونقل پاک در بین مردم عمومیت پیدا کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات