برگزاری دوره آموزشی برای ۲۵۶۶ نفر از رانندگان ناوگان باری

برگزاری دوره آموزشی برای ۲۵۶۶ نفر از رانندگان ناوگان باری

برگزاری دوره آموزشی برای ۲۵۶۶ نفر از رانندگان ناوگان باری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری مشهد از برگزاری دوره آموزشی برای ۲۵۶۶ نفر از رانندگان ناوگان باری در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی با ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد، گفت: با جهت‌دهی به رفتار شهروندان و رانندگان ناوگان باری و افزایش کیفیت مشارکت آنان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی، می‌توان از بسیاری از ناهنجاری‌های مرتبط با ناوگان باری جلوگیری کرد.
وی افزود: آنچه در مورد ناوگان باری مغفول مانده ضرورت فرهنگسازی، رفتارسازی و تشویق اجتماعی در بین رانندگان این ناوگان است.
مختاری اظهار داشت: جلوگیری از آسیب به افراد، لوازم، اسباب و ... در هنگام بارگیری، رعایت اصول در حفظ، سلامت و امنیت بار، مشارکت در کاهش آلاینده‌ها، استفاده از توقفگاه‌ها و ایستگاه‌های تخلیه بار، اضافه بار ناوگان باری، فرسودگی ناوگان، شناخت کالاهای خطرناک و ضوابط حمل این گونه از کالاها و ... مواردی است که تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگسازی و آموزش را در بین این قشر می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه سازمان در سال گذشته ۶۸ دوره آموزشی را برای ۷۴۷۹ راننده برگزار کرده استگفت: در سه ماه نخست سال نیز ۲۵۶۶ نفر از رانندگان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.
مختاری یادآور شد: این دوره‌ها با رویکرد آشنایی رانندگان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ابعاد و اوزان بار، راهکارهای جابجایی مواد خطرناک، نحوه مهار بار، آتش‌نشانی و امداد و نجات متمرکز شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات