وزیر نیرو :چابک سازی، تمرکز زدایی، و افزایش اختیارات استان...

مدیریت سیلاب، گردشگری، تقویت داده های منابع آب، ساختار بخش آب، سازگاری با کم آبی و آمایش آب محور، شش موضوع اصلی سخنان دکتر اردکانیان در شورای معاونان و مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران بود.

وزیرنیرو روز یکشنبه ۱۶ تیرماه با اشاره به لزوم تهیه گزارشهای  مناسب در خصوص عملکرد وزارت نیرو در مدیریت سیلاب  برای ارائه در مجامع مختلف به ویژه مجلس شورای اسلامی  وهمچنین ضرورت  همکاری دستگاه های اجرایی مختلف با وزارت نیرو برای مدیریت سیلاب ،اظهار داشت: وظیفه داریم آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب را داشته باشیم چرا که در حوادث آتی هیچ نوع غافلگیری مورد پذیرش نخواهد بود و باید با در نظر گرفتن شرایط عمومی کشور، برنامه های خود را در این خصوص ارائه دهیم.

دکتر اردکانیان در زمینه گردشگری با بیان این نکته که ارائه گزارش اقدامات  گذشته خوب  است، اما نباید اینگونه تلقی شود  که دیگر وزارت نیرو همه کار ها را در گذشته انجام داده است ،  افرود  :باید فضای ایجاد شده فعلی را که تحت تاثیر سخنان رئیس جمهور  است به عنوان یک فرصت تلقی و با این فضا همنوایی کنیم و تلاش جدی در جهت از میان بردن موانع به عمل آوریم به گونه ای که حتی گردشگری در سدهای آب شرب هم امکان پذیر باشد.

وی افزود بایستی  در اسرع وقت شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شود.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود گفت "داده" ها را از جمله ملزومات بسیا مهمی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد و هر چقدر سرمایه گذاری هدفمند در جهت تقویت داده ها در بخش آب صورت گیرد ، این سرمایه گذاری هدر نرفته است.

وی با اشاره به چالش ها و سختی های کار در این موضوع اظهار داشت:  بدون تصویری جامع از منابع و مصارف آب،  برنامه ریزی مطمئنی صورت نخواهد گرفت و در صورت صعف داده ها شاهد مداخله گروه های غیر متخصص در مدیریت منابع آب خواهیم بود.

بحث ساختار چهارمین موضوعی بود که دکتر اردکانیان به تشریح آن پرداخت و گفت: اصلاح ساختار فرآیندی زمانبر است لیکن چابک سازی، تمرکز زدایی، نگاه فرابخشی و افزایش اختیارات در محدوده استان ها به شکل گیری حکمرانی خوب در اقلیم خشک و نیمه خشک کشور منجر خواهد شد.

وزیر نیرو در بخش دیگر سخنان خود به موضوع  سازگاری باکم آبی اشاره کرد و اظهار داشت:  از سوی افراد دلسوز به ما تذکر داده اند  احتمالا بارندگی های امسال باعث کم رنگ شدن گفتمان  سازگاری با کم آبی خواهد شد که باید با تقویت کار گروه های سازگاری با کم آبی به پر رنگ کردن  این گفتمان کمک کنیم.

موضوع آمایش آب محور،  آخرین بحث دکتر  اردکانیان بود که اظهار داشت: این موضوع ارتباط نزدیکی با مبحث داده ها دارد و اگرچه در برخی استان ها به صورت منطقه ای موضوع آمایش آب محور  را در دستور کار قرار داده ایم اما امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر برنامه آمایش آب محور را تهیه نماید.

شایان ذکر است پس از سخنان دکتر اردکانیان،  مهندس حاج رسولیها اعلام کرد موارد اعلام شده از سوی وزیر نیرو در دستور کار جدی شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار خواهدگرفت.

پیش از سخنان وزیر نیرو نیز از سوی  مهندس حاج رسولیها، گزارش برخی اقدامات مهم شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه شد و معاونان تخصصی نیز به گزارش مربوط به حوزه خود پرداختند.

سامانه یکپارچه  منابع آب  (ساماب) ،  سامانه یکپارچه مکان محور رودخانه ها (سامیر) و اقدامات صورت گرفته در خصوص گردشگری حوزه آب  از مهمترین محور های گزارش های ارائه شده در این جلسه بود. همچنین  چند تن  از مدیران شرکت به ارائه نظرات خود پرداختند.

قابل ذکر است آقای دکتر اردکانیان در ابتدای سخنان خود از گزارش های خوب و به اندازه که نشان از  صرف وقت توسط معاونان و مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تهیه آن داشت، تشکر و قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات