جمالی نژاد: توجه به روستاها بازی برد – برد است/  توجه به توانمندسازی روستاییان جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و دانش‌بنیان و توسعه کارآفرینی روستایی از محورهای کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است

جمالی نژاد: توجه به روستاها بازی برد – برد است/ توجه به توانمندسازی روستاییان جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و دانش‌بنیان و توسعه کارآفرینی روستایی از محورهای کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ توجه ویژه به آموزش‌های تخصصی و توانمندسازی روستاییان جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، دانش‌بنیان و توسعه کارآفرینی روستایی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها را از محورهای کاری این سازمان در حوزه مدیریت روستایی و دهیاری ها ذکر نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که دوشنبه ۱۷ تیر در حاشیه همایش نکوداشت روز دهیاری‌ در وزارت کشور با خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به جایگاه مهم روستاها در توسعه گفت: امروز توجه به روستاها و حل مشکلات آنها در واقع بازی برد برد است.

وی همچنین به آثار توجه به روستاها اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد مهاجرت از شهرها به روستاها هستیم، ادامه داد: در صورت توجه به روستاها، ضمن کاهش حاشیه نشینی، اسکان غیر رسمی در حومه شهرها نیز کاهش خواهد یافت.

جمالی نژاد در زمینه ترویج کارآفرینی در مناطق روستایی اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت رونق اقتصادی و اشتغال روستایی، اقداماتی همچون؛ کمک به تغییر رویکرد متولیان مدیریت روستایی در سطوح مختلف از طریق برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف به صورت مستمر و براساس برنامه مدون انجام گرفته و این اقدامات ادامه دارد.

وی تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های کارآفرینی، خلاقانه و نوآورانه در مناطق روستایی کشور شامل شناسایی حدود سه هزار طرح کارآفرینانه و خلاقانه در عرصه‌های روستایی و انتشار طرح‌های کارآفرینی منتخب در قالب دو جلد کتاب با عنوان کارآفرینان برتر روستایی ایران را دیگر اقدام این موضوع برشمرد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها گفت: طی دو سال گذشته در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به ۶۵۶ طرح درآمدزای دهیاری‌ها، اعتباری بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است که منجر به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۶۷۰ نفر در روستاهای کشور شده است.

جمالی نژاد همچنین در خصوص کمک به توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستایی اظهار کرد: با راه اندازی دهیاریها و توجه به توسعه صنعت گردشگری توسط این نهاد، موجبات شکوفایی اقتصاد و رونق اشتغال در روستاها فراهم شده است.

وی در این خصوص گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری متنوع مناطق روستایی و نقش آن در ایجاد رونق اقتصادی در روستاها طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ۲۸۰ روستای هدف گردشگری اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات