لایحه پیشنهادی تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت بررسی شد

لایحه پیشنهادی تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت بررسی شد

در نود و دومین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا؛
لایحه پیشنهادی تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت بررسی شد
لایحه پیشنهادی تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت بررسی شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - نود و دومین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت روز یکشنبه در ساختمان مرکزی شورا به ریاست حجت جذب برگزار شد.
بهراد ذاکری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با ارائه پیشنهادی در خصوص تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی در خصوص عدم پرداخت بیمه تکمیلی به کارکنان شهرداری این پیشنهاد مطرح شده است.
ذاکری افزود: حدود یک سال در سال‌های ۹۲ تا ۹۳ چنین صندوقی تشکیل شده بود که مسکوت ماند.
عضو شورای شهر رشت بیان داشت: یکی از نکات ویژه این طرح این است که با توجه به آنکه قرارداد داخلی عقد می شود، شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.
فرهام زاهد دیگر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت، اذعان داشت: پیش از این در جاهای دیگری چنین صندوق‌هایی تشکیل شده بود اما به دلیل شرایط مالی مبالغ در نظر گرفته شده برای صندوق به بخش‌های دیگر تخصیص پیدا می‌کرد که سبب بروز مشکلات جدی می‌شد.
وی تاکید کرد: اگر این اجبار وجود داشته باشد که هر ماه مبلغ مشخصی بدون توقف به صندوق واریز شود می‌توان به آن امیدوار بود.
حامد عبدالهی نیز در این خصوص بیان داشت: سوال بنده بر این است که تاکنون چه میزان از تعهدات شهرداری رشت به شرکت مجری بیمه تکمیلی پرداخت شده است؟!
وی ادامه داد: هیچ‌کس در شهرداری رشت بابت کسر حقوق به ‌عنوان برداشت برای صندوق دل خوشی ندارد. چه تضمینی برای اجرایی شدن قطعی این طرح وجود دارد؟
عبدالهی همچنین با اشاره به بحث توقیف حساب‌های شهرداری رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه صاحب حساب صندوق، شهرداری رشت خواهد بود باید موضوع مسدود شدن حساب‌ها در نظر گرفته شود؛ زیرا ممکن است در آینده افرادی حقیقی یا حقوقی با حکم توقیف حساب بتوانند مبالغ موجود در صندوق که برای درمان کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده است را برداشت کنند.
یعقوب امیری ، مدیر مالی شهرداری رشت نیز گفت: تشکیل صندوق سلامت کارکنان شهرداری رشت باید مستقلاً و با تشکیلات و ساختاری قانونی و صحیح انجام گیرد. اگر بخواهیم این خدمات را توسط شهرداری رشت انجام دهیم، همان موضوعی که آقای عبدالهی مطرح کردند و دغدغه دارند، رخ خواهد داد.
وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که حق بیمه مکسوره از حقوق کارکنان ماهانه به حساب صندوق واریز گردد، افزود: چنانچه پرداخت‌ها نیز با تاخیر انجام شود، باز حقوق پرسنل شهرداری رعایت خواهد شد و مطالبات آنها سوخت نمی گردد چون اساساً در صندوق کسی به دنبال سود حداکثری نیست و هدف جلب رضایت حداکثری باید باشد.
امیری در پاسخ به این سوال که معرفی نامه های بیمارستانی به چه ترتیبی خواهد بود، توضیح داد: در خصوص معرفی نامه های استانی که باید موضوع در قالب قرارداد با مراکز بیمارستانی - درمانی انجام گیرد، اما در مواردی که همکاری نیاز پیدا نماید مسائل درمانی و پزشکی خود را خارج از استان پیگیری کند، تنها راه ممکن پرداخت مساعده درمان به این نوع درخواست است.
امیری همچنین در ارتباط با ریسک تشکیل صندوق افزود: تشکیل صندوق سبب آن خواهد شد که ریسک بیمه‌گذار در شهرداری نگه داشته شود و باید به هزینه های مازاد احتمالی نیز فکر کرد.
وی پیشنهاد داد: برای رفع این نگرانی و مدیریت این موضوع یک فرد بیمه‌ای در این کار حضور داشته باشد و مورد مشورت قرار گیرد.
احمد رمضانپور نرگسی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شهرداری رشت نیز بیان داشت: باید برای همکاران سازمانی که عمر خود را برای خدمت می‌گذارند، خدمات لازم را ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: چنین موضوعاتی در حوزه کاری ما تعریف نشده است و اکنون در حال ورود به این موضوع هستیم. باید در این خصوص راه‌های سوءاستفاده را بست و برای این کار نیاز به افرادی برای ممیزی اسناد داریم و باید تیم فنی برای این کار تشکیل شود. اگر قرار است کار خوبی انجام شود باید با مطالعه صورت بگیرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات