۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت تدبیر و امید وارد مدار شده‌ است/ ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید تا پایان سال وارد مدار می‌شود

۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت تدبیر و امید وارد مدار شده‌ است/ ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید تا پایان سال وارد مدار می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی هرستان اقلید استان فارس با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر جدید وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: توجه به انرژی‌های نو جزو اولویت‌های برنامه دولت و وزارت نیرو است و به همین دلیل حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور که هم اکنون در حال بهره‌برداری هستند طی مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد.
وزیر نیرو تاکید کرد: هر چند که نوسان ارزی موجب بروز کندی فعالیت‌های این بخش شده بود ولی سازوکارهای در برنامه پیش‌بینی شده تا بخش خصوصی ما به ویژه کسانی که اتکای آن‌ها به ظرفیت‌های داخلی است و درصدد استفاده از تجهیزات ساخت داخل هستند بتوانند با اشتیاق و علاقه بیشتری کار خود را توسعه بدهند.
اردکانیان با تاکید بر اینکه برق نقش به سزایی در رونق تولید و توسعه کشور دارد، ادامه داد: در تلاشیم تا ظرفیت‌های تجدیدپذیر کشور اعم از خورشیدی و بادی را از قوه به فعل دربیاریم که این امر مستلزم مشارکت وسیع سرمایه‌های مادی و منابع انسانی کشور است. خوشبختانه در حال حاضر با تلاش متخصصان کشور توانسته‌ایم به میزان زیادی در فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های خورشیدی به خوداتکایی دست پیدا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات