اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه ویژه اوقات فراغت در تابستان

اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه ویژه اوقات فراغت در تابستان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در تابستان امسال شیراز بیش از ۶۰ عنوان برنامه بر پایه توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری اجرا می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد در یک کنفرانس خبری با اشاره به ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در فصل تابستان، بیان کرد: مسئله پر کردن اوقات فراغت شهروندان در رده‌های سنی مختلف از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی است که در حوزه تفریحات سالم فعالیت می‌کنند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز توسعه کتابخوانی با برپایی نمایشگاه‌های کتاب را از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده این سازمان در فصل تابستان شده ذکر و عنوان کرد: در تلاشیم تا سال آینده شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.
وی اجرای نمایش‌های خیابانی در حوزه کودک و نوجوان، اجرای تورهای گردشگری به ویژه برای محلات و اقشار آسیب پذیر، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه ویژه کودکان در راستای تثبیت شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های زیربنایی جهت افزایش مسائل فرهنگی شهروندان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در فصل تایستان برشمرد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین ایجاد باغ‌های موضوعی را دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: باغ کتاب که در تابستان راه‌اندازی می‌شود و قرارداد باغ مهارت‌های کودکان نیز در حال انعقاد است.
گشتاسبی‌ راد برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دختران تحت عنوان دختران صدف و اجرای طرح فرزانگان ۲ در راستای جامعه پذیری کودکان و افزایش مشارکت اجتماعی و اصلاح نظام آموزشی و مدیریت صحیح اوقات فراغت کودکان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
وی همچنین قبرستان دارالسلام را به مثابه کتاب تاریخ شیراز توصیف و خاطرنشان کرد: این قبرستان علاوه بر کتاب تاریخ در آینده‌ای نزدیک به عنوان ناحیه‌ای گردشگری برای کلانشهر شیراز معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به ثبت شهر شیراز تحت عنوان شهر خلاق ادبی هم اشاره و عنوان کرد: مستندات را جمع آوری و ترجمه کرده‌ایم و با همکاری نماینده یونسکو در ایران به سازمان مرکزی یونسکو ارسال کرده‌ایم.
گشتاسبی راد به مرمت خانه‌های تاریخی در شیراز هم اشاره و بیان کرد: به دنبال سلسله خانه‌های مکتب تاریخی ایران در بافت تاریخی شیراز هستیم.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: درصدد هستیم که باغ ادب را راه‌اندازی کنیم.همچنین  با محوریت فعالیت‌های ترویجی در‌ فرهنگسراها تلاش کردیم که بخش فرهنگی هنری را در کنار اوقات فراغت گسترش دهیم.
جمشید رضایی اجرای برنامه‌های آموزشی موسیقی در ۱۰ تا ۲۴ فرهنگسرا، آموزش ۱۲ هنرنمایشی و رایزنی با مرکز حافظ شناسی برای تمرکز در دورهمی‌های ادبی به ویژه در آموزش صحیح خوانی اشعار حافظ را از برنامه‌های این معاونت در تابستان امسال عنوان کرد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و شهرداری شیراز همچنین به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز در بلوار گلستان اشاره و اعلام کرد که هفته آینده این مرکز افتتاح خواهد شد.
سارا همت، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۱۰ برنامه در محلات کم برخوردار با هدف نشاط اجتماعی در فصل تابستان اجرایی خواهد شد.
وی اجرای طرح نشاط اجتماعی در ۳۵ محله، برگزاری جشنواره دختران صدف به مدت سه شب از ۱۷ تا ۱۹ تیرماه در باغ خانواده گلشن و تجلیل از ۱۳۰۰پلیس راهور و خانواده‌های آنها در دهه کرامت را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.
وی، همکاری با سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع عنوان کرد و گفت:  برپایی نمایشگاه دست آفرین سالمندان از جمله این همکاری‌هاست تا نشان دهیم سالمندی دوران رکود نیست.این مهم با همکاری بهزیستی، کانون جهان دیدگان و فرزانگان اجرایی می‌شود و محصولات آنها در حوزه‌های مختلف و در یکی از پارکهای پرتردد شهر نمایش داده خواهد شد.
همت به اجرای برنامه فرهنگ مهربانی در ۲۲ مرداد امسال با همکاری کمیته اجتماعی شورای شهر هم اشاره کرد و در این خصوص نیز گفت: در این برنامه فراخوان المان مهربانی در سیل شیراز در بعد ملی و بین‌المللی ارائه و به بهترین المان جایزه اهداء می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات