معاون شهرسازی و معماری...

معاون شهرسازی و معماری...

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان این که صدور پروانه ساختمانی در استان یزد از سه ماه آینده به صورت جمع سپاری خواهد بود، افزود: ۷۰ درصد افراد در یزد که قادر به دریافت پروانه ساختمانی هستند اقدام نمی‌کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - مجتبی فرهمند یکی از عمده‌ترین مشکل در یزد را نبود باور در خصوص پیاده سازی روش‌های جدید مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: اساساً در ابتدا باید این باور را داشته باشیم که می‌توانیم شهر را با روش‌های جدید مدیریت کنیم و خیلی مهم است که در استان جاری و ساری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به عدم نگاه دستگاه به مدیریت هوشمند شهری گفت: دستگاه‌ها خیلی به این زمینه توجهی ندارند و مجبور هستیم که در قالب شهرداری حرکت کنیم که نمونه آن هوشمند سازی پروانه‌های ساختمانی است که دغدغه همه عدم استقبال مردم از گرفتن پروانه‌ها است.

وی با بیان این که ۷۰ درصد از افرادی که در یزد می‌توانند پروانه ساختمانی دریافت کنند نسبت به اخذ آن اقدام نمی‌کنند که دلایل متعددی دارد، افزود: یکی از دلایل آن طول کشیدن فرآیند پروانه ساختمانی و استعلامات آن است که طبیعتاً خواست عمومی بر کاهش این زمان است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اعلام این خبر که از سه ماه آینده به بعد فرآیند صدور پروانه ساختمانی در یزد به صورت جمع سپاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: فرآیند هوشمند سازی در یزد تدوین شده که در حال مرحله تکنیکال است و امیدواریم تا سه ماه آینده تمام پروانه‌های ساختمانی به صورت جمع سپاری صادر می‌شود، به این صورت که مالک در شهرداری احراز هویت شده و مدارک مالکیت را تحویل می‌دهد و کد رهگیری و پسورد لازم را دریافت می‌کند و از آنجا به بعد تا صدور پروانه نیازی به حضور در شهرداری ندارد و تمام استعلامات از طریق سایت انجام می‌شود.

فرهمند اظهار داشت: بارگذاری طرح تفضیلی شهر روی سایت، یکی از اقدامات بسیار خوبی است که مردم با دسترسی‌های مختلف می‌توانند وارد سایت شوند و اطلاعات و مشخصات مختلف را از ملک مورد نظر به دست آورند و این کار سبب کاهش تخلفات نیز شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات