عدم نصب بنر در روز ۲۱ تیرماه...

عدم نصب بنر در روز ۲۱ تیرماه...

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از عدم نصب بنر در روز ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس در سطح شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد – حمید رضا رحیمدل از عدم نصب بنر در روز ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس در سطح شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه روز بدون نایلکس «گفتن نه به پلاستیک» از تبلیغ بنر (پلاستیکی ) در سطح شهر خودداری نموده و از فضای مجازی و رسانه های جمعی مانند رسانه ملی و پویش نه به پلاستیک استفاده می نماید.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، روز بیست و یکم تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

رحیمدل اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس است.

وی با بیان این که موضوع زباله و بازیافت آن یکی از مباحث بسیار مهم شهری است که حجم زیادی از فعالیت مدیران شهری را به خود اختصاص داده است، افزود: بازیافت هرکیسه نایلکس پلاستیکی ۳۰۰ سال زمان می برد اما پلاستیک‌های قابل بازیافت ظرف مدت دو سال تجزیه می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به این که در روز ۲۱ تیرماه برنامه ها و اقدامات گسترده ای درزمینه فوق انجام خواهد شد گفت: امیدواریم که این برنامه در سال های آتی در سطح گسترده انجام شود و با همکاری مسئولان و نامگذاری یک روز ملی به نام روز بدون نایلکس این طرح در کل کشور اجرایی شود.

طبق آمار جهانی روزانه سه و نیم میلیون تن زباله در سراسر دنیا تولید می شود که سهم ایران در این تولید به ۴۰ هزار تن در روز می رسد که ۱۵/۱ درصد تولید زباله در جهان است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات