آیت الله آملی لاریجانی:  شخصا پیگیر زمین خواری در جنگلهای کشور هستم

آیت الله آملی لاریجانی: شخصا پیگیر زمین خواری در جنگلهای کشور هستم

www.BanaNews.irرئیس دستگاه قضا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از تخریب جنگلهای کشور گفت: دستگاه قضائی با جدیت با زمین خواران و افرادی که به جنگلها تعرض می کنند مبارزه می کند و خود من هم شخصا پیگیر این قضیه هستم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح دوشنبه در همایش صد سال سازمان ثبت در ایران با بیان اینکه در جهانی که به سرعت در تحول است باید ابزارها هر روز نو شوند، گفت: در بسیاری از موارد باید اصلاح ساختارها و روش ها انجام شود و ثبت مالکیت و نظم حقوقی مهمترین نیاز کشور است تا بسیاری از دعاوی که ناشی از اختلاف در مالکیت است رفع شود.

وی گفت: ثبت درست و صحیح معاملات رسمی و امکان دسترسی سریع به اطلاعات می تواند موجب کاهش دعاوی و سبک کردن بار نظم حقوقی در جامعه شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه بزرگترین آیه قرآن در مورد ثبت معاملات است گفت: امروز باید ثبت معاملات به یک فرهنگ تبدیل شود و تمام دستگاه ها باید به این مسئله توجه کنند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: تعیین تکلیف اختلافات ملکی و مسائل زمین خواری هر چند که بر عهده دادگاه هاست ولی سازمان ثبت باید با تعیین موقعیت جغرافیایی و اجرای کامل طرح کاداکتر از بروز تخلفات و جرائم پیشگیری کند.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان مازندران گفت: من از نزدیک تخریب جنگل ها را مشاهده کردم و دیدم که صدها هکتار چگونه یک شبه جنگل زدایی شده و با چند بلوک سیمانی زمین ها مرز بندی شده اند.

وی افزود: همه دستگاه ها باید با این پدیده شوم مبارزه کنند و سازمان ثبت هم نقش عمده ای در پیشگیری از این جرائم دارد و نباید برای این زمین ها سند صادر کند.

آملی لاریجانی افزود: من شخصا پیگیر این قضیه هستم و رهبری هم تاکید نموده اند که به هر وسیله ممکن قوه مجریه و مقننه به همراه دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها همکاری داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به برنامه پنجم توسعه و تکالیفی که برعهده سازمان ثبت است، گفت: در ماده ۴۹ برنامه ایجاد پایگاه اطلاعات حقوق املاک، الکترونیکی کردن مراحل نقل و انتقال تا پایان سال دوم برنامه، گسترش سامانه الکترونیکی معاملات، صدور سند مالکیت برای تمامی اراضی کشاورزی، تعویض اسناد به صورت تک برگی، نوسازی و توسعه فضاهای فیزیکی و راه اندازی مرکز ملی داده های سقفی از مهمترین اولویت های سازمان ثبت است و دولت موظف است اعتبارات لازم را تامین کند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام گفت: بر همه واجب است که این روز را گرامی داشته و یاد امام را زنده نگه دارند زیرا امام سوای شخصیت علمی و عرفانی در زمان ما نوعی نشانه بود و هیچ گاه از مسیر اسلام تعدی نکرد.

 

 

    نظرات