ابلاغ نقشه‌های استراتژی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد

ابلاغ نقشه‌های استراتژی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد

ابلاغ نقشه‌های استراتژی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از ابلاغ نقشه‌های استراتژی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد تمامی مجموعه‌های مدیریتی شهرداری (ستاد، مناطق، سازمان های تابعه شهرداری و ..) توسط شهردار مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ با اشاره به اینکه موسسات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با هر ماموریت و چشم‌اندازی که دارند، جهت بقا و حضور در عرصه ملی و جهانی بایستی اصل بهبود مستمر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، اظهار داشت: این امر بدون تمرکز بر بهبود مدیریت عملکرد امکان‌پذیر نخواد شد.
آل شیخ همچنین افزود: در صورتی که ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرایندی و به طور صحیح و مستمر انجام شود، موجب ارتقاء سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و اعتماد عمومی به عملکرد سازمان‌ها و کارایی و اثربخشی آن می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد عنوان کرد: بهبود مستمر عملکرد نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌کند که می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. در همین راستا ایجاد و بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد متناسب، نقش مهمی در انعطاف‌پذیری برنامه‌ها، اهداف و ماموریت‌های سازمان ها ایفا می‌کند که این مهم منجر به پایه‌گذاری نظام ارزیابی عملکرد بر مبنای مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) در شهرداری مشهد شد.
وی گفت: این نظام که یکی از مشهورترین و شناخته شده‌ترین مدل‌های ارزیابی عملکرد در سازمان‌های عمومی به شمار می‌رود چشم‌انداز و استراتژی‌ها را به اهداف کلی، سنجه‌های مربوط، اهداف کمی و برنامه‌ها و ابتکارات اجرایی جهت تحقق آنها، ترجمه می‌کند و به مدیران ارشد نگاهی جامع از وضعیت عملکرد مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری می‌دهد.
آل شیخ در ادامه افزود: ارزیابی و پایش برنامه عملیاتی مصوب، دستیابی هرچه بهتر و مطلوبتر به اهداف برنامه و بهره‌مندی از نتایج ارزیابی به منظور بهبود مستمر برنامه‌های آتی شهرداری از مهم‌ترین اهداف نظام ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد می‌باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در ادامه به متن ابلاغیه شهردار مشهد در خصوص نقشه‌های استراتژی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد مجموعه‌های مختلف مدیریتی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در متن ابلاغ شهردار، بر این نکته تاکید شده است که با ابلاغ این دستورالعمل، تمامی نظامات انگیزشی و رتبه بندی به نتایج این ارزیابی منوط خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات