برگزاری نشست مشترک هیئت رئیسه شورای مرکزی با مدیران روابط عمومی سازمانهای استان ها

برگزاری نشست مشترک هیئت رئیسه شورای مرکزی با مدیران روابط عمومی سازمانهای استان ها


در آستانه اجلاس سالانه هیات عمومی، مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی استانها در تهران تشکیل جلسه دادند.

در ابتدای این نشست که صبح روز سه شنبه ۱۸ تیرماه در سالن جلسات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد ،  مدیر روابط عمومی شورای مرکزی  به ارائه گزارشی از آخرین  اقدامات صورت گرفته در حوزه روابط عمومی در شورای مرکزی و شرایط فعلی پرداخت.
وی بیان داشت: پیگیری دغدغه های مدیران روابط عمومی در حوزه های مختلف از جمله مسائل آموزشی، وضعیت فعالیت آنان و جلسات شورای سیاستگذاری روابط عمومی ها  در دستور کار بوده که با وجود محدودیت ها تلاش شده تا بخشی از این موارد محقق شود.
دشتی زاد افزود: با مساعدت هیات رئیسه شورای مرکزی تلاش می شود تا شورای سیاستگذاری ترمیم شود و  بتواند اقدامات لازم را در جهت منویات سازمان صورت دهد.

اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در این نشست با اشاره به اهمیت نقش و رسالت مهم روابط عمومی های نظام مهندسی ، تاکید کردند که جلسات شورای سیاستگذاری با جدیت دنبال و موضوعات مورد نیاز  پیگیری شود.
به گفته ایشان ، این آمادگی در شورای مرکزی وجود دارد تا دوره های آموزشی مورد نیاز روابط عمومی ها برگزار شود .
بر اساس این اظهارات،  امروز ۵۰۰ هزار نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که این سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی است ولی در سالهای اخیر آنچنان که باید و شاید به این مجموعه بزرگ توجه لازم نشده است و باید تلاش شود تا جایگاه مهندسان و نظام مهندسی بیش از گذشته در جامعه تقویت و مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس این اظهارات، نقش روابط عمومی ها در سازمان بسیار تاثیرگذار است و امید می رود در مدت زمان باقی مانده از فعالیت دوره هفتم شورای مرکزی بتوانیم قدم هایی برای ارتقا جایگاه روابط عمومی ها برداریم.
اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی عنوان کردند:  به نظر می رسد نقش روابط عمومی ها در انعکاس رویداد اجلاس هیات مدیره بسیار مهم باشد و امیدواریم شاهد حضور فعال مدیران روابط عمومی استانها در این اجلاس باشیم.

مهندس الله دادی رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی نیز در این جلسه به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور اشاره کرد و اظهار داشت:ثبت نام از کاندیداها بر اساس نظامنامه انتخابات صورت گرفته و در نهایت ۱۲۲ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷ نفر تاکنون انصراف داده اند.
وی با بیان اینکه تلاش داریم تا انتخابات شفاف و بی طرفانه برگزار کنیم افزود: انتخابات این دوره به دلیل تغییرات رخ داده در وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم و مورد توجه است.
الله دادی گفت: امسال محل برگزاری انتخابات  از محل اسکان مهمانان اجلاس جدا شده است و تنها اعضای اصلی هیات مدیره ها می توانند در این محل حضور یابند.
وی همچنین نحوه برگزاری انتخابات را سیستمی عنوان و ابراز امیدواری کرد تا انتخابات بدون مشکل خاصی برگزار شود.

مجربی عضو هیات رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نیز در این نشست اظهار داشت: باید پذیرفت که  در مواردی انتظارات مدیران روابط عمومی را برآورده نشده و پیشنهاد می کنیم تا شورای سیاستگذاری روابط عمومی ها ترمیم شود و برنامه هایی برای روابط عمومی استانها تدارک ببینند و از طرفی ما نیز در هیات رئیسه تلاش می کنیم آن موارد را پیگیری کنیم.
وی عنوان کرد: پیشنهاد دیگر آن است که برای تقویت جایگاه روابط عمومی ها مواردی در خصوص این واحد که مورد نیاز بوده و ضرورت دارد در نظام نامه اداری که در شورای مرکزی در حال بررسی است پیشنهاد دهیم تا از این طریق گامی در جهت حمایت از روابط عمومی ها برداشته شود.
وی از مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها خواست تا اخبار اجلاس را  به صورت منسجم پوشش دهند و به اطلاع مهندسان و مردم برسانند.

در بخش دیگری از این نشست ، مدیران روابط عمومی به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن مطالب شامل موارد ذیل است:
* داشتن ضمانت اجرایی مصوبات شورای سیاستگذاری روابط عمومی ها
* عمل به وعده های داده شده
* حمایت شورای مرکزی از مدیران روابط عمومی و پیش بینی تمهیداتی برای جلوگیری از تغییر مداوم مدیران در این حوزه
* راه اندازی پایگاه خبری در شورای مرکزی

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات