برگزاری جلسه هم اندیشی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر قم

برگزاری جلسه هم اندیشی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر قم


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم جلسه ای با حضور آقایان: دکتر بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری - جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم - معتمدی قائم مقام شهردار قم - رحمانیای مدیرکل دفتر فنی ,امور عمرانی ,حمل و نقل و ترافیک استانداری- صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان- بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان- خاکی مدیرعامل شرکت بهسازی و نوسازی اطراف حرم- خاکساری مدیریت شعب بانک مسکن استان و سایر مدعوین در سالن جلسات دفتر معاونت عمرانی استانداری به منظور هم افزایی در خصوص بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر قم برگزار گردید.
در ابتدا مدیرکل بنیاد مسکن استان گزارش کاملی از روند کار و اقدامات انجام گرفته تا کنون در بافت فرسوده ارائه داد. و افزود:  مطالعه وضع موجود -  جمع آوری اطلاعات ملکی با استفاده از روش های میدانی و تکمیل پرسشنامه و انجام مصاحبه توسط کارشناسان بنیاد مسکن استان قم در ۱۰ گروه دو نفری در محلات بافت فرسوده بلوار امام موسی صدر (خاکفرج )- خیابان شهید رئیس کرمی و خیابان ایستگاه در حال انجام و بررسی می باشد .
ایشان در ادامه به بیان مشکلات موجود در بافتهای مذکور و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.
در ادامه دکتر بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت :  حدود ۳.۵ میلیون مسکن در کشور نیاز به بازسازی دارد که جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. ایشان گفت: این طرح که با مشارکت دستگاههای اجرایی استان تهیه و جمع بندی شده به وزارت کشور ارائه می شود تا پس از تصویب عملیاتی شوند.
دکتر بهشتی با بیان اینکه در محلات حاشیه نشین ، ناکارآمد و سکونتگاههای غیررسمی با مسائل و چالشهای متعدد از جمله بحران ایمنی و تاب آوری این محلات در مقابل حوادث و بالایای طبیعی ، آسیب های اجتماعی و فقر شهری مواجه هستیم تصریح کرد:کاهش فقر شهری ، توانمندسازی محلات ، مقاوم سازی بافت های فرسوده و ارتقاء انسجام اجتماعی در این محلات از رویکردها و اهداف اصلی است که با مشارکت دولت ، بخش خصوصی و شهرداریها تحقق می یابد.
در پایان , اعضای حاضر در جلسه ضمن تقدیر و تشکر از کارهای صورت گرفته توسط بنیاد مسکن به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداخته و مقرر گردید جهت تسریع در کار و به منظور استفاده از ظرفیتهای تمام دستگاه های اجرایی کارگروه مشترکی تشکیل گردد.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات