تمام ناوگان پهن‌پیکر هما در خدمت حج است

تمام ناوگان پهن‌پیکر هما در خدمت حج است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در مراسم آیین بدرقه زائران خانه خدا در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این شرکت قریب به پنج دهه خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله‌الحرام را داشته است، گفت: همکاران من در هما، حج را یک وظیفه می‌دانند و به همین دلیل همه امکانات خود را در هما بسیج کردیم که بتوانیم این عملیات را به نحو احسن مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شرکت‌ها و کشورهای دیگر به «هما» در عملیات حج کمک می‌کردند که امسال بنا به دلایلی از این کمک‌ها بی بهره‌ایم. امسال به خاطر جنگ اقتصادی عملیات انتقال حجاج ویژگی‌های خاص خود را دارد، چراکه صنعت هوایی کشور در خط مقدم این جنگ و تحریم قرار گرفته است.

زنگنه با بیان اینکه امسال اولین سالی است که هما تحت تحریم عملیات حج را انجام می‌دهد، گفت: با وجود تحریمی که از آبان ۱۳۹۷ علیه «هما» اعمال شده، همکاران من با بسیج تمام امکانات به صورت ۲۴ ساعته تجهیزاتی که برای این عملیات مورد نیاز بود را فراهم کردند.

مدیر عامل ایران ایر با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌های استکبار جهانی این شرکت با محدودیت ناوگان روبه‌رو است، گفت: همچنین امسال از کمک شرکت‌ها و کشورهای دیگر در عملیات حج بی‌بهره‌ایم، اما تمام هواپیماهای پهن‌پیکر «هما» به‌صورت فعال و عملیاتی در خدمت عملیات حج قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به «هما» کمک کنند که این عملیات با موفقیت انجام شود. «هما» در عملیات انتقال حجاج به دنبال سودآوری نیست و نگاه اقتصادی ندارد.

زنگنه با بیان اینکه حج یک پروژه ملی است توضیح داد: «هما» در این پروژه دو رسالت انجام پرواز ایمن و به‌موقع را برای خود قائل است و برای تحقق این دو وظیفه هماهنگی‌های داخلی و با سایر نهادها انجام شده است.

زنگه در ادامه بیان کرد: با توجه به زمان عملیات حج و گرمای هوا احتمال بروز تاخیر وجود دارد. هرچند تلاش بر به صفر رساندن یا حداقل تاخیر است، اما از مدیر کاروان‌ها و نمایندگان سازمان حج و زیارت انتظار می‌رود برای مدیریت شرایط در صورت بروز تاخیرهای ناگهانی همکاری داشته باشند.

زنگنه با اشاره به پاسخگویی هما به زائران و خانواده آنها گفت امکان ارتباط و اطلاع رسانی از طریق سایت، ‌شماره تلفت های اعلام شده و شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات