‍ ‍ تسریع درصدور پروانه موجب افزایش ساخت و سازهای ایمن می شود

‍ ‍ تسریع درصدور پروانه موجب افزایش ساخت و سازهای ایمن می شود

‍ ‍ تسریع درصدور پروانه موجب افزایش ساخت و سازهای ایمن می شود

در نشست رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ومعاون شهردار یزد با مدیرکل راه و شهرسازی استان، موضوع راهکارهای کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان یزد مقامات سه دستگاه متولی در امرساخت و سازهای شهری، بطور مشترک یکی از دغدغه های خود را ساخت و سازهای غیر مجاز و غیرفنی عنوان نمودند واین همگرایی را اساس تدوین برنامه ها و طرح های مهم در جهت کاهش این پدیده عنوان کردند.
در ابتدای این نشست تخصصی،دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان اهداف تشکیل این جلسه پرداخت و برنامه ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود شرایط موجود ارائه نمود

در ادامه مهندس فرهمند معاون شهردار  اقدامات صورت گرفته را در جهت ایجاد شرایطی مناسب برای هدایت مالکین به اخذ پروانه ساختمانی بیان کرد و در ادامه  تاکید کرد همکاری تنگاتنگ و همراهی در اجرای برنامه های این سه دستگاه راهگشای این مشکل خواهد بود و بهره گیری از راهکارهای اخیرشهرداری یکی از مناطق درکاهش تخلفات ساختمانی بسیارموثربوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن عرض تشکر از حضور مدیران محترم خاطر نشان کرد: میزان ارجاع پروندهای ساخت و سازهای بدون پروانه به کمیسیون ماده صد غیرقابل قبول است.

یادگاری در ادامه افزود کاهش میزان ساخت و سازها غیرمجاز نیاز به برنامه اساسی و تدوین طرح های تسهیل گری و تشویقی دارد تا مالکین در جهت اخذ پروانه ساختمانی تشویق شوند.

وی فرهنگ سازی و آموزش را یکی از برنامه های پیشنهادی عنوان کرد و آگاه سازی مردم در برابر خطرات احتمالی در زمان حوادث طبیعی را مهم دانست

در پایان این نشست همراهی و همگامی این سه دستگاه در جهت اجرای برنامه های پیشنهادی که بتوان نقش سازنده ای در کاهش این پدیده داشته باشد تاکید شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات