مشروح سخنان شهردار میانه در خطبه های نماز جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸

مشروح سخنان شهردار میانه در خطبه های نماز جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸

مشروح سخنان شهردار میانه در خطبه های نماز جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸

شهردار میانه به مناسبت اولین روز از هفته شهرداری ها و دهیاری ها در سخنرانی قبل از خطبه های ۱۴ تیرماه میانه گزارشی از فعالیت های شهرداری ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میانه: مشروح سخنان شهردار میانه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمّه و نجعلهم الوارثین»

عرض سلام و ادب به محضر نمازگزاران عزیز و همشهریان محترم میانه، در ابتدای عرایضم دهه کرامت را خدمت شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال توفیق بهره مندی از برکات آقا امام رضا (ع) را خواستارم.

از روز چهاردهم تا بیستم تیر ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام هفته شهرداریها و دهیاریها قرار داده شده است به همین مناسبت برخورد وظیفه دانستیم که گزارش کاری به خدمت مردم عزیز و شریف میانه ارائه دهیم و از دفتر امام جمعه محترم علی الخصوص شخص امام جمعه عزیز که واقعا انسانی دلسوز و بی تکلف، ساده زیست و دانشمند هستند تشکر می کنیم که این وقت را در اختیار ما گذاشتند تا از این تریبون مقدس در خدمت مردم عزیز باشیم.

همشهریان مستحضر هستند شهرداری یک نهاد مردمی غیردولتی است که توسط شورای اسلامی شهر و زیر نظر شورا و با انتخاب شهردار اداره می شود. و می توان گفت تقریبا که به دست مردم اداره می شود چرا که مردم شورا انتخاب می کنند و تمام کارهای شهرداری با نظارت و تصویب شورا انجام می شود.

در این راستا از زمانی که بنده در خدمت شورای محترم میانه بوده ام انصافاً تک به تک اعضای محترم شورا حمایت ویژه از شهرداری داشته اند و به خاطر آرامشی که امروز در شهرداری میانه ایجاد کرده اندو پروژه های خوبی که تصویب کرده اند تا ما آن ها را اجرا کنیم از ایشان به طور ویژه ای تشکر و قدردانی می کنم. انصافا این عزیزان انسان هایی دلسوز به شهرند و از خداوند می خواهم که توفیقاتشان را روز افزون کند.

سال گذشته ۱۲ درصد نسبت به بودجه مصوب مازاد درآمد ایجاد کردیم / ۴۱ درصد افزایش بودجه عمرانی داشتیم

سال گذشته بودجه شهرداری میانه ۳۰ میلیارد تومان بود که الحمدو لله والمنه تحقق یافت و علاوه بر آن ۱۲ درصد مازاد درآمد هم داشتیم که با تصویب شورای محترم اسلامی شهر پروژه هایی هم از این محل اجرا شد.

ما سال گذشته ۴۳ درصد افزایش در بخش هزینه های عمرانی داشتیم و در هزینه های جاری به صورت انقباضی عمل کردیم و با وجود تورم و افزایش زیاد هزینه ها حداکثر ۷ درصد در این بخش افزایش اعمال کردیم بیشتر درآمدمان را به هزینه های عمرانی اختصاص دادیم.

با وجود تورم قیمت و نایاب بودن قیر همه پروژه های آسفالت را اجرا کردیم

پروژه های عمرانی که سال گذشته انجام دادیم و البته سه ماهه اول سال جاری را هم به ان ها اضافه خواهیم کرد حول و حوش ۴۱ پروژه بزرگ و کوچک بود و بالغ بر ۱۱ خیابان بزرگ آسفالت شد، بالای ۳۰ کوچه آسفالت شد و با وجود افزایش قیمت قیر که از ۹۰۰ هزار تومان در هر تن به بالای ۴ میلیون تومان رسید و با وجود این افزایش قیمت با نبود قیر در بازار هم مواجه بودیم و پول نقد به دست نمی توانستیم قیر پیدا کنیم ولی با وجود این، با توجه به مردم همکاری ویژه ای با ما کردند و با کمک شورای محترم توانستیم با افزایش بودجه و با افزایش درآمد تقریباً پروژه هایی که در بودجه مصوب شده بود به غیر از بخش کوچکی از کوچه های شهر بقیه را به طور کامل محقق کنیم.

مالکین مسیر کمربندی همکاری ویژه ای در تملک ها داشتند

در بخش پروژه های بزرگ شهری، بازگشایی کمربندی جنوبی از سوی شورا هدف گذاری شده بود که به نحو مقتضی این مسیر باز و گره چندین ساله شهر باز و مشکل حل شود لذا ۳ و نیم میلیارد در این پروژه صرف تملک اراضی واقع در مسیر کردیم.

البته مالکین محترم هم همکاری ویژه ای با ما داشتند و با کمک آن ها توانستیم به طول ۱۴۰۰ متر از مسیر کمربندی جنوبی را تملک کنیم و امسال بودجه گذاشتیم و اجرای آن شروع شده و حدفاصل پل حصار تا میدان شهید کلانتری هم تقریبا در حال اتمام است و عنقریباً افتتاح خواهد شد و ترافیک آن مسیر را جمع خواهد کرد و ادامه مسیر هم امسال حتماً اجرا خواهد شد چون تملک شده و آماده اجراست.

باغ حاج محمود مشایخی برای همیشه حل شد

باغ حاج محمود مشایخی که در مسیر کمربندی در داخل شهر قرار داشت و سالهای سال تملک نشده بود و مانع بزرگی در اجرای این پروژه بود با همکاری خود مالک که در اینجا تشکر ویژه می کنیم از ایشان و با حمیت کامل تمامی مسئولین شهر، امام جمعه محترم، آقای فرماندار، آقای دادستان، اداره محترم اطلاعات، سایر ارگان ها و شورای محترم، همگی دست به دست هم دادند تا مشکل حل و این زمین تملک شود و امروز می توانم بگویم آن بخش از باغ که به شهرداری تعلق دارد سندش به نام شهرداری ثبت شده و دیگر جای هیچگونه نگرانی ندارد و پروژه اش هم به مناقصه رفته و در چند روز آینده شروع خواهد شد و امیدواریم که با بازگشایی این کمربندی در یکی دو سال آینده عمده ترافیک شهر جمع شود و مردم میانه شاهد انجام پروژه بزرگی در این زمینه باشند.

۱۳ فقره از املاک اطراف امامزاده تملک و بازگشایی شد / تعدادی از مالکان داوطلبانه همکاری کردند

پروژه های زیادی داریم که من از بسیاری از آن ها عبور می کنم اما از پروژه های قابل ذکر در اینجا می توان به طرح بازآفرینی اطراف حرم امامزاده اسماعیل (ع) اشاره کرد که ما سال گذشته ۱۳ فقره از املاک واقع در این طرح را تملک کردیم و ادامه هم دارد و به زودی سه ملک دیگر هم بازگشایی خواهد شد و امروز شاهدیم که در ضلع جنوبی امامزاده پارکینگ بزرگی باز شده و به زودی با تعریض کوچه ای که این قسمت را به خیابان شهید بهشتی متصل می کند این پارکینگ افتتاح خواهد شد.

البته سه چهار مورد از این تملک ها با همکاری داوطلبانه خود همشهریان و مالکین این املاک بوده که جای تشکر ویژه دارد و لازم می دانم از این عزیزان صمیمانه قدردانی نمایم که با این حرکت نشان دادند به پیشرفت و آبادی شهر خود علاقه دارند.

عوارض پروانه ساختمانی باز هم کاهش یافت

امسال یک کار خاصی هم شورای محترم انجام داد که بنده از همینجا نوید آن را می دهم و آن کاهش میزان عوارض صدور پروانه های ساختمانی بود که با توجه به افزایش ارزش منطقه ای املاک در سال جدید افزایش چشمگیری در عوارض پروانه ها اتفاق افتاده بود که شورای محترم ۳۰ الی ۴۰ در در همان ابتدای تصویب بودجه عوارض ساخت و ساز را کاهش داد و بعدا هم تبعات این افزایش به چشم خورد و اخیرا با پیشنهاد شهرداری و همکاری و تصویب شورای محترم برای رفاه حال مردم ۱۵ درصد دیگر هم در هزینه پروانه های ساختمانی کاهش را به تصویب رساندیم و عنقریبا اعمال خواهد شد تا با کاهش هزینه های صدور پروانه ساختمانی شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی باشیم.

امسال بودجه خوبی برای اصلاح بلوار شهدای زینبیه گذاشته شده

در حوزه عمرانی پروژه های زیادی انجام شده و الان هم در حال اجراست و از ابتدای سال جاری تعداد ۵ خیابان بزرگ و بالای ۲۰ کوچه آسفالت شده، اصلاح آسفالت و زیرسازی بلوار شهدای زینبیه هم به زودی آغاز خواهد شد و امسال بودجه خوبی برای این پروژه دیده شده است و با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات جاده ترانزیت حل خواهد شد.

در سایر بخش ها هم اقدامات خوبی انجام یافته و به طور مثال در شهرک اندیشه اکیپ مستقلی را مستقر کردیم و تمام لکه گیری های معابر اصلی و فرعی این شهرک به طور کامل انجام شده و در شهرک های ولیعصر و که امیدواریم با مجموعه این اقدامات و خدماتی که به شهر ارائه می کنیم بتوانیم رضایتمندی شهروندان را جلب نماییم.

با به کارگیری بخش خصوصی مشکل کمبود نیرو را کمی جبران کردیم

در حوزه فضای سبز و خدمات شهری با توجه به این که چندین سال است که در شهرداری استخدام نیرو نداریم و تعدادی از همکاران ما بازنشسته شده اند ما برای جبران کمبود نیرو سال گذشته از پیمانکار بخش خصوصی استفاده کردیم و بخشهایی از شهرک های اقماری را به بخش خصوصی واگذار کردیم تا بتوانیم خدمات تنظیفی را در سطح شهر ارتقا بدهیم.

سرانه فضای سبزمان کم است و برای جبران آن تلاش می کنیم

سرانه فضای سبز ما در شهر میانه ۶ متر است که حداقل استاندارد در این زمینه ۷ الی ۱۲ متر می باشد و ما انشالله به زودی اجرای دو پارک را استارت خواهیم زد، یکی پارک مسکن مهر شهرک اندیشه که پیمانکارش مشخص شده و به زودی کار را شروع خواهد کرد و دیگری پارک شهرک ولیعصر که حقیقتا نیاز به پارک در این شهرک بیشتر است و شهروندان در این شهرک مشکلات زیادی در این زمینه دارند و باید از پارک های دیگر محلات شهر استفاده کنند و خوشبختانه تملک زمین این پارک انجام شده و عنقریبا با احداث آن مشکل اهالی این شهرک و محلات اطراف آن حل خواهد شد.

یکی دیگر از پارک هایی که اجرا شد پارک ساحلی بود که از کنار پل حصار شروع شده و پارک زیبایی در این نقطه احداث شده و ادامه آن را هم اگر بتوانیم زمین های واقع در طرح را تملک کنیم به سمت بالا ادامه خواهد یافت.

برای پارک جنگلی طرح ساماندهی فاز یک آماده شده و تلاش داریم با احداث پیاده راه ها و نشیمنگاه های مناسب بتوانیم فضای مطلوبی را برای استفاده خانواده های گرامی فراهم نماییم.

نمی توانیم معاونت فرهنگی داشته باشیم اما بیشترین همکاری را با نهادهای فرهنگی و مذهبی داریم

در حوزه فرهنگی با توجه به اینکه درجه شهرداری میانه از ده به پایین است و ما نمی توانیم معاونت فرهنگی ایجاد کنیم و این موضعات از طریق روابط عمومی شهرداری اداره می شود و سعی ما بر این بوده که در تمایم مناسبات و اعیاد و برنامه های با سایر نهادها بخصوص فرمانداری و سپاه ناحیه میانه همکاری و مشارکت نزدیک داشته باشیم و در این راستا سال گذشته حداقل ۵ مراسم عمومی در پارک های سطح شهر اجرا کردیم و بخصوص در مولودی ها و اعیاد مذهبی هم به طور ویژه برنامه داشتیم و مشارکت کردیم.

دو ایستگاه جدید آتشنشانی در دست احداث داریم / نیروهای آتشنشانی ما حقیقتا در سطح استان نمونه هستند

در سیستم آتشنشانی برای اینکه ما بتوانیم زمان رسیدن به صحنه حوادث را به کمترین زمان ممکن کاهش دهیم دو ایستگاه جدید را هم در دست احداث داریم که یکی در ورودی پارک جنگلی و دیگری در بلوار حججی در حال تکمیل است که با راه اندازی این دو ایستگاه بتوانیم در مواقع حادثه مناطق حاشیه و پایین دست شهر را در زمان مناسب مورد پوشش قرار دهیم.

نیروهای آتشنشانی ما حقیقتا در سطح استان نمونه هستند و بخصوص در رشته های غواصی و غیره در ماموریت های استانی و فرا استانی هم عملیات می کنند و جا دارد بنده از همین تریبون از این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم و همینطور سازمان حمل و نقل ما هم جزو منظم ترین سازمان های استان است.

ترسیم طرح جامع به اتمام رسیده و به زودی نهایی می شود

در زمینه طراحی، طرح تفصیلی ما از سال ۱۳۷۴ منقضی شده و از آن سال تاکنون تجدید نشده است. سال گذشته با پیگیری ویژه شهرداری و همکاری فرمانداری محترم و اداره راه و شهرسازی ترسیم طرح جامع به اتمام رسید و مراحل نهایی تایید را می گذراند که با تایید نهایی این طرح در کارگروه ها انشاالله بسیاری از مشکلات ما در این زمینه حل خواهد شد.

در اجرای سامان دهی سکونتگاه های غیر رسمی در استان رتبه اول را داریم

یک کار شاخصی که شهرداری انجام داد اجرای طرح سامان دهی سکونتگاه های غیر رسمی بود که به اذعان اداره کل راه و شهرسازی استان تا امروز در سطح استان رتبه اول را در این زمینه داریم و با اجرای این طرح اقدامات بسیار خوبی را در محلات انتهای شهرک ولیعصر، شهرک اسلام آباد، انتهای شهرک شهید مدنی و رجایی، امین و رامین ها و شهرک امام خمینی به انجام رسید که برای نمونه در انتهای شهرک ولیعصر خیابان مهدیه را با حدود یک میلیارد تومان اعتبار اجرا کردیم و محله از آن حالت نامطلوب خارج شد. یا خیابان درختی در شهرک بهشتی و خیابان اسلام آباد در شهرک اسلام آباد و امین و رامین ها اقدامات ویژه ای داشتیم که الان هم ادامه دارد.

این نوید را هم می توانم به شهروندان گرامی بدهم که طرح تفصیلی موضعی سکونتگاه های غیررسمی در دست اتمام است و انشاالله با اجرای این طرح دیگر مشکل صدور پروانه ساختمانی در این مناطق نخواهیم داشت و ساخت و سازها در این مناطق اصولی و با مجوز قانونی صورت خواهد گرفت تا از این به بعد مشکلاتی از این جهت برای شهر ایجاد نشود.

ساخت و ساز غیر مجاز را رها کنید به زمین های قولنامه ای هم پروانه می دهیم

یک خواهشی از شهروندان محترم دارم که ساخت و ساز غیر مجاز از لحاظ ساختار و نظام شهری یک آفت برای شهر هست و با شرایط فعلی اقتصادی و برخی مشکلات قانونی جلوگیری کامل از این تخلفات عملی نیست لذا من از شهروندان محترم خواهش می کنم که خودشان از ساخت و ساز غیر مجاز خودداری کنند، الان با تصویب شورای محترم ما تحت شرایط خاصی به زمین های قولنامه ای هم پروانه احداث صادر می کنیم و لزومی ندارد جایی که ما پروانه می دهیم ساخت و ساز غیرمجاز انجام دهند همینطور در مناطق بافت فرسوده عوارضی از بابت پروانه دریافت نمی شود و پروانه رایگان صادر می شود و بهترین زمان است که شهروندان محترم بیایند و پروانه بگیرند تا ساخت و سازهایشان هم اصولی و قانونی باشد و از این وضعیت خارج شوند.

همشهریان گرامی مثل دیگر زمینه ها در امر تنظیف شهر هم جدی تر مشارکت کنند

موضوعی مهمی که هست این است که بدون مشارکت شهروندان شهرداری به تنهایی نمی تواند شهر را اداره کند کما اینکه شهروندان محترم میانه در سطح استان از نظر مشارکت از سایر شهرهای استان بالاترند و در بسیاری از کارها ازجمله در آسفالت کوچه ها یا تملک ها با شهرداری همکاری خوبی دارند و در بحث تنظیف شهر هم انتظار داریم این مشارکت جدی تر از آنچه که الان هست ادامه یابد و در این مورد هم همشهریان بیشتر از این شهرداری را کمک کنند تا شهر را برای مردم تمیزتر و زیباتر نگه داریم.

المان میدان آزادی نوسازی می شود

بعضی از المان های شهری از جمله المان میدان معلم را بازسازی می کنیم و یا المان میدان آزادی که طرح جدیدش انتخاب شده و به زودی با نهایی شدن طرح اجرای آن آغاز خواهد شد و تعدادی المان جدید هم سفارش داده ایم و در دست ساخت است و انشاالله با نصب آن ها در زیباسازی شهری هم کارهایی صورت خواهد گرفت.

من در این مجال با توجه به ذیق وقت وظیفه خود می دانم که تشکر ویژه ای از مردم عزیز داشته باشم و اول از مردم تشکر کنم، و از سمن هایی که با ما همکاری می کنند، مخصوصا سمن آبادگران و سایر سمن ها که همکاری خوبی با ما دارند تشکر ویژه می کنم.

از امام جمعه محترم فاضل و دانشمند شهرمان که واقعا دلسوز شهر هستند و در خیلی از امور از جمله در همین بحث تخفیف عوارض پروانه های ساختمانی که واقعا پیگیر بودند و پشتیبان مردم و شورای شهر و شهرداری هستند تشکر می کنم.

از فرماندار بومی و کاربلد و دلسوز شهرستان میانه، اعضای شورای اداری، پرسنل محترم دادگستری علی الخصوص دادستان محترم شهر که حمایت ویژه ای از اقدامات شهرداری در همه زمینه ها و بخصوص در بازگشایی ها و جلوگیری از تخلفات، اداره اطلاعات شهرستان که در بحث بازگشایی معابر حمایت خوبی از ما انجام دادند و از همکاری های بالای سایر ادارات نیز تشکر و قدردانی می کنم.

از انتقادها استقبال می کنیم

یک نکته ای را هم عرض کنم، ما به لطف فراهم بودن شرایط و آرامشی که در شهرداری هست روحیه انتقاد پذیری ما واقعاً بالاست و هر انتقادی باشد استقبال می کنیم. از انتقادات خبرنگاران عزیز و سایر اقشار مردم بدون هیچ ناراحتی استفاده می کنیم و از همه این عزیزان یاری می طلبیم، چرا که کسی که از بیرون به امورات نگاه می کند بهتر از کسی که درگیر در قضایا هست مسائل را درک می کنند و ما هم از این ها استمداد می کنیم و استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم شهر را بهتر از این اداره کنیم.

با وجود کار شبانه روزی کارکنان شهرداری کمتر از سایر ادارات حقوق می گیرند

در پایان عرایضم باید تشکر کنم از همکارانم در شهرداری. من ناچارم این را عرض کنم و به ضرس قاطع عرض می کنم که در سیستم شهرداری حقوق کارکنان نسبت به سایر دستگاه ها پایین تر است و اینطور نیست که فقط تا ساعت ۲ در اداره باشند بلکه شبانه روز زحمت می کشند و من از این تریبون از زحمات شبانه روزی همکارانم تقدیر و تشکر می کنم.

می گویند در شهر تغییری رخ نمی دهد در حالیکه از ۴ پارک در سال ۸۸ به ۱۲ پارک در سال ۹۸رسیده ایم

البته بعضا گفته می شود که در شهر هیچ تغییری اتفاق نمی افتد اما به قول یکی از همکاران ما در سال ۸۸ میانه ۴ پارک داشت که امروز این تعداد به ۱۲ مورد رسیده لذا تغییرات رخ داده انشاالله تغییرات بیشتری هم ایجاد خواهیم کرد تنا مردم بیشتر از این بهره مند شوند.

و از خدا متعال می خواهم که به همه شما عزیزان توفیقات روز افزون عنایت کند و به همکاران ما در شهرداری هم سلامت کرامت کند تا بتوانیم بیشتر و بهتر در خدمت عمران و آبادانی شهر و شما همشهریان عزیز باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری میانه

    منبع خبر

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه یک شهرداری در شهر میانه می باشد

      نظرات