افزایش ۴۱ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در کاشان

افزایش ۴۱ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در کاشان

حسن نعناکار در گفت و گو با رادیو کاشان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۰۹ پروانه ساختمانی به مساحت زیربنای ۱۲۰ هزار و ۸۸۸ متر مربع صادر شده که از نظر تعداد رشد ۴۱ درصدی و از لحاظ مساحت زیربنا افزایش ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

وی، همچنین با اشاره به آمار شهرسازی در سال ۹۷، تعداد یک هزار و ۱۴ مورد پرونده صدور پروانه ساختمانی در مناطق پنج گانه با مساحت زیربنای ۳۸۹ هزار و ۶۶۷ متر مربع را یادآور شد و گفت: علاوه بر آن، ۴۴۱ مورد اصلاح پروانه، ۳۶۲ مورد تمدید پروانه، ۶۲۹ مورد گواهی صدور، ۱۹۰ مورد مجوز و ۱۱ هزار و ۳۶۵ مورد مفاصاحساب و ۳۱۶ مورد تفکیک اراضی در این مدت صورت گرفته است.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان، همچنین به عملکرد کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده ۱۰۰ در سال ۹۷ نیز اشاره و عنوان کرد: در کمیسیون بدوی ۲۰۱ جلسه برای بررسی ۲ هزار و ۸۳۶ پرونده مطروحه تشکیل گردیده و ۹۸ جلسه نیز برای بررسی مجدد یک هزار و ۳۶۵ مورد پرونده در کمیسیون تجدیدنظر برگزار شده است.

به گفته نعناکار، در سال ۱۳۹۷تعداد احکام منجر به تخریب، در کمیسیون بدوی ۲۹۳ مورد و در کمیسیون تجدیدنظر ۱۶۴ مورد بوده است.

وی، در خصوص کمیته نما، آغاز مقدمات آن از اواخر سال ۱۳۹۲ در قالب فعالیت مشاور و تهیه الگوهای نما در داخل شهر با توجه به اقتضائات منطقه ای و تدوین دفترچه قوانین و مقررات را متذکر شد و افزود: این کمیته که از آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده با تشکیل ۱۰۴ جلسه نسبت به بررسی ۵۵۰ مورد پرونده اقدام کرده است.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان تاکید کرد: کمیته نما با تعیین الزامات نماهای ساختمانی مبتنی بر شرایط فرهنگی و اقلیمی کاشان، مسئولیت نظارتی و کنترلی خود را به صورت جدی انجام می‌دهد.

نعناکار، همچنین در پایان با تاکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات در این حوزه بیات کرد:این کنترل و بازدارندگی که از طریق ستاد انضباط شهری و حضور شهربان‌ها در محل ساخت و سازها، صورت می‌گیرد در مرحله نخست اخطار و در مراحل بعدی برخوردهای قانونی نظیر ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰، تعطیلی فرآیند ساخت و ساز و... را به دنبال دارد.

وی، از شهروندان خواست پیش از هر ساخت و سازی، به صورت کامل و دقیق نسبت به دریافت مجوزهای لازم و پروانه ساختمان اقدام کنند تا در میانه فرآیند اجرا با مشکلات مختلف در این زمینه مواجه نشوند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات