پیشرفت شهر با انسجام و هماهنگی شهردار و اعضای شهر

پیشرفت شهر با انسجام و هماهنگی شهردار و اعضای شهر

ر ئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: انسجام و هماهنگی بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کمک شایانی در پیشرفت و آبادانی شهر و انجام پروژه های مختلف می باشد.

دکتر ابراهیم تقی زاده در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ضمن تبریک انتصاب ایشان اظهار داشت: انسجام و تعامل در مجموعه شورا در کنار شهردار با تجربه و با سابقه در شهرداری بیرجند کمک موثری در پیشبرد امور شهر می نماید.
وی با اشاره به اینکه کارهای زیرساختی خوبی در شهر انجام شده اضافه کرد: از جمله این اقدامات می توان به زیباسازی سطح شهر، پروژه فرهنگ سرای شهرداری، میدان اجتماعات، پارک جنگلی و طرح ۴۵۰ هکتاری اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به چالش های طرح ۴۵۰ هکتاری و مزایده های بنیاد مستضعفان اشاره کرد و از بررسی محدوده شهری خبر داد.
تقی زاده خواستار تعامل در خصوص پرداخت سهم شهرداری ها شد و ابراز امیدواری کرد حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی پل ارتباطی خوبی برای مدیریت شهری باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: انتظار داریم کلیه مدیران خصوصاً مدیریت شهری یک برنامه محوری داشته و مدیریت خوبی نه تنها در استان بلکه در کشور داشته باشند.
سید کمال الدین میر جعفریان با اشاره به لزوم توازن و عدالت محوری در امور و برنامه ریزی های انجام شده عنوان کرد: دغدغه شورا و شهرداران باید ریشه ای برنامه ریزی شود و از آنجا که شهر پتانسیل های فراوانی دارد نهایت کمک را به مدیریت شهری خواهیم کرد.
وی درآمد پایدار برای شهرداری ها را یکی از الزامات دانست که بسیاری از مشکلات را حل کرده و شناسایی داشته ها و ارزش افزوده به آنها یکی از این اقدامات می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از حمایت جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: وقتی فضا برای ورود سرمایه گذاران به استان و شهر بیرجند فراهم باشد می توانیم در جای جای این استان، ظرفیت های بالقوه را به حالت بالفعل درآوریم.
میر جعفریان با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه ادامه داد: با برخوردهای قانونی می توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم.
وی از بررسی طرح ۴۵۰ هکتاری، طرح جامع ترافیکی و طرح تفصیلی در چارچوب قانون و با انجام کار کارشناسی خبر داد و خاطر نشان کرد: پیشبرد امور با تعامل دستگاههای اجرایی و پرداخت مطالبات شهرداری ها از الزامات می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به افزایش درصد عمرانی بودجه گفت: در صورتیکه بودجه عمرانی ۷۰ درصد بودجه شهرداری را شامل شود از لحاظ مالی شهرداری بیرجند را حمایت می کنیم.
میر جعفریان افزود: بافت تاریخی، طراحی تقاطع ها و سیما و منظر شهری باید به گونه ای تعریف شود که بتوانیم شهری با نشاط برای شهروندان ایجاد کنیم.
به گفته وی اقدامات متعدد برای شهر باید با حرکت جهادی انجام شود تا در نتیجه از تلفیق همراهی شهروندان با مدیریت شهری، شهر خوب و زیبایی عاید شود.
شایان ذکر است در ادامه این نشست مورادی از قبیل توجه ویژه به پروژه های فرهنگی و معنوی، انتقاد از انتقال پایگاه شکاری خور به شهر بیرجند، تایید ایمنی مخازن سوخت، تعریض خیابان های پر تردد ، تلاش برای رفاه شهروندان و بازنگری طرح تفصیلی توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد.
همچنین انجام مطالعات کامل دفع آبهای سطحی، طرح ۴۵۰ هکتار، منطقه گردشگری بند دره، بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و بحث صنوف آلاینده نیز از دیگر موارد مطروحه توسط اعضای شورا بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات