تعیین تکلیف اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان ارتش

تعیین تکلیف اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان ارتش

روز گذشته در جلسه شورا که با حضور اعضای شورا، فرماندار و شهردار بیرجند تشکیل شد، رئیس شورای شهر بیرجند نیز با اشاره به پروژه ۴۵۰ هکتاری ارتش گفت: در این زمینه اعضای شورای شهر دغدغه‌هایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود.

تقی زاده بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی چهارشنبه بازار جدید، وضعیت چهارشنبه بازار قدیم بیرجند نیز باید تعیین تکلیف شود.
طاهری عضو شورا نیز درباره اراضی ۴۵۰هکتاری ارتش عنوان کرد: اگر ۷۰ هزار نفر در این نقطه ساکن شوند مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آمد، خیابان های ارتش و طالقانی با ترفیک شدید مواجه شده و قفل می شوند. وی با اشاره به این که راه و شهرسازی با دید اقتصادی به این اراضی نگاه می کند ، ادامه داد: همان طور که این اراضی در گذشته فضای سبز بودند اکنون نیز نفع عمومی این است که به شکل فضای سبز از آن ها استفاده شود.
موهبتی دیگر عضو شورا نیز با گلایه از کمبودهایی که راه و شهرسازی در شهر ایجاد کرده است، بیان کرد: این کمبودها به شهرداری متحمل شده و نمونه آن را در مهرشهر بیش از هر جا شاهد هستیم. وی به خطر ساخت و ساز در این اراضی به دلیل واقع شدن در حریم گسل نیز اشاره کرد.
حسنی صفت یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم خواستار پیگیری فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان برای موضوع انتقال پایگاه هوایی خور شد.
وی با اشاره به این که مخازن یکصد میلیون لیتری سوخت در کنار جاده مواصلاتی بیرجند- مشهد هنوز تاییدیه ایمنی نگرفتند، اضافه کرد: ایستگاه راه آهن نیز از نزدیکی همین مسیر عبور خواهد کرد و با این تفاسیر ایجاد پایگاه شکاری از نظر ایمنی برای مردم شهر خطر دارد.
یزدان شناس دیگر عضو شورا هم طرح ۴۵۰ هکتاری ارتش را مصیبتی برای شهر دانست و افزود: در صورتی که شهرداری آمادگی اجرای طرح جامع تفریحی در این اراضی را دارد می تواند زیرساخت مناسبی برای ورود گردشگری نیز باشد.
فرماندار درباره اراضی ۴۵۰ هکتاری ارتش عنوان کرد: دغدغه ها قابل طرح و درست است ولی قطعا مشاور پیش بینی لازم برای فضای سبز را داشته است. از طرفی بارگذاری جمعیت روی گسل در حالت عادی غیر ممکن است اما شهر بیرجند از همان ابتدا روی گسل شکل گرفته و خطرات بالقوه وجود دارد با این حال نباید مردم را نگران کرد. بیشتر نگرانی ما نیز تامین فضای سبز در بافت مسکونی طرح است. البته پس از اعتراضات تمام اعضای شورا به این طرح ناصری اعلام کرد: اگر سرانه های آموزشی، فضای سبز، فرهنگی و درمانی در طرح به درستی دیده نشده باشد قطعا جلوی بارگذاری را می گیریم.
وی با اشاره به این که مسائل امنیت غذایی و فرهنگی چهارشنبه بازار از قدیم مطرح بوده است، اضافه کرد: از آنجایی که مشکلات پیرامون چهارشنبه بازار بیش از داخل آن بود، اکنون اگر بخواهد چهارشنبه بازار قدیم همچون گذشته ادامه کار دهد مشکلات حل نشده باقی می ماند. به طور کل پیشنهادات خود را مطرح کنید تا در کمیسیون تنظیم بازار بررسی شود.
فرماندار درباره انتقال پایگاه هوایی خور نیز تصریح کرد: در تصمیمات کلان کشور نمی توانیم تصمیم گیرنده باشیم یا تغییر بدهیم. ناصری همچنین خواستار انجام هر چه سریع تر طرح جامع سیلاب شهری توسط شهرداری شد و افزود: اکنون که آب منطقه ای برای تامین منابع و مشاور اعلام آمادگی کرده، شهرداری از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند.
در پایان مقرر شد برای اراضی ۴۵۰هکتاری جلسه ای مشترک با شورا، شهرداری، فرماندار و راه و شهرسازی گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات