لزوم افزایش مراودات شهرهای اسلامی

لزوم افزایش مراودات شهرهای اسلامی

لزوم افزایش مراودات شهرهای اسلامی

استاندار خراسان رضوی خواستار افزایش مراودات شهرهای اسلامی شد و گفت: تبادل تجربه به بهبود فرآیند خدمت‌رسانی و ارتقاء سطح زندگی شهروندان کمک می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در دیدار میهمانان گردهمایی شهرداران شهرهای اسلامی و فارسی‌زبان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا(ع) سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.
وی افزود: براساس آمارهای رسمی، در سال‌های اخیر آمار ورود زائران و گردشگران خارجی و داخلی به استان خراسان رضوی به طور میانگین سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.
رزم‌حسینی تصریح کرد: خراسان‌رضوی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور ترکمنستان و افغانستان دارد و حجم صادرات کالا و خدمات از این استان به حدود دو میلیارد دلار در سال می‌رسد.
وی با بیان اینکه عمده صادرات استان، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است، گفت: خراسان رضوی استانی معدن‌خیز بوده و علاوه بر وجود معادن سنگ آهن، کارخانجات بزرگ گچ در این استان فعالیت می‌کنند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به وجود اشتراکات فرهنگی مذهبی بین شهرهای اسلامی اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد به منظور گسترش مراودات میان شهرهای جهان اسلامی می‌تواند در راستای برگزاری هفته‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی کند.
وی افزود: مدیریت‌های شهری در ایران تجربیات بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه‌ها به روش «BOT» دارند و مدیران دیگر شهرهای اسلامی مانند کربلای معلی و نجف اشرف می‌توانند از این تجربیات برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی خود استفاده کنند.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از شهردار و شورای شهر مشهد تشکر می‌کنیم که برای تبادل تجارب بین شهرهای اسلامی گام‌های خوبی برداشته‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات