ورزش زورخانه‌ای و باستانی پیوند عمیقی با فرهنگ  ...

ورزش زورخانه‌ای و باستانی پیوند عمیقی با فرهنگ ...

ورزش زورخانه‌ای و باستانی پیوند عمیقی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دارد/ عزم جدی شورای پنجم برای حمایت ورزش با رویکرد سلامت جسم و روح

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری شب گذشته و در همایش بزرگ ورزش باستانی با با تبریک ولادت امام رضا(ع)، اظهارکرد: از سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بخاطر برگزاری این همایش و برنامه جذابی که برای شهروندان برگزار شد، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

حیدری با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و باستانی پیوند عمیقی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دارد، گفت: این ورزش پیوند عمیقی بین جسم و روح انسان ایجاد می‌کند و مفاهیم اخلاقی، دینی و انسانی که توسط مرشدان بیان می‌شوند، بیانگر ارتباط وثیق بین قوت و توانایی جسمی با ارتقاء مسائل روحی و اخلاقی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امروز این ورزش اصیل و باستانی به زیباترین و جذابترین شکل از نسل های گذشته به ما رسیده و صیانت و توسعه و ترویج آن رسالتی مهم بر دوش همگان است.

حیدری با اشاره به همت و عزم جدی شورای پنجم برای حمایت از ورزش با رویکرد سلامت جسمی و روانی شهروندان، افزود: این امر مهم را بعنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیریت شهری پیوسته مورد توجه داشته‌ایم و علاوه بر ورزش همگانی، هیات‌های مختلف ورزشی که با بدنه های اجتماعی وسیعی از جامعه در ارتباط هستند نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه بخش زیادی از نوجوانان و جوانان ما به سمت ورزش تمایل پیدا کنند و سالهای آینده اجتماعات با شکوه‌تری را با حضور این جوانان و ورزشکاران برگزار کنیم.

شایان ذکر است در پایان این همایش، نشان ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد اعطا شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات